KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Đavoli – Ljubav i moda (Jugoton, 1986.)

˝mediteranska retro-moderna˝

3766927cbf09495461776ca506d0569d_700x550

Ljubav i Moda je bila ploča osvježenja u novovalnom vakuumu ponavljanja šablona i ideja, štoviše, žanrovski je pripadala nekom davno smirenom Novom valu, zvuku 50-ih i 60-ih, a osim toga dolazila je sa juga, ˝sa okusom mora i soli˝. Možda je i dobro da je producentsku palicu držao (novovalni) Ivan Piko Stančić jer savršena ispleglanost snimke i zvuka nije, još uvijek, nešto na što je publika bila navikla na živim svirkama Đavola od 1984.g. kada su oformljeni pod tim imenom. Bio je to sirovi, ˝zvuk sa mudima˝, bez klavijature, a sa saksofonom, sličan zvuku Narodnog Blaga, pratećeg benda Marinka Fon Biškića, a ako se podsjećamo splitske scene te 1983./84., ne zaboravimo i Kineski zid, Tužne uši (Abortus), Vojnici olovnih nogu (Mea Culpa), . . .

Ideja o glazbenom, stilskom i vizualnom pravcu kojem će stremiti Đavoli došla je od Roberta Ćalete – Čarlija; njihova menadžera, tekstopisca i osobnog ˝đavoljeg˝ gurua, uvijek nasmijanog Marinka Fon Biškića te ˝privremenog pjevača˝ Nenada Belana – Nene. Da je sudbina htjela drukčije danas bi se Đavoli zvali Marinko i galebi asfalta, ali Marinko je te 1984.g. otišao u Zagreb što je za vrijeme snimanja albuma bila iznimna činjenica u hladnom i snijegovitom Zagrebu. Inače, ime Đavoli je došlo od naslova pjesme Diavoli, talijanskog emigranta u Belgiju, Rocca Granate kao i činjenice da je prepjev iste bio standard koncertne set liste Đavola.

U tadašnjem Jugotonu, kao što i Mišo Kovač – Mate potvrđuje, sve se vrtilo oko tiraže, a ploče ste mogli naći i na stalaži uz usisivač i cjedilo ako je bilo potražnje, ne uvijek i zasluženo. Koja će se ploča snimiti, osim glavnog urednika, uvelike je ovisilo i o rukovoditeljima odjela prodaje i ekonomije i drugih ogranaka. Sreća je bila u činjenici što se Siniša Škarica, baš u to vrijeme, bavio naslijeđima Matta Collinsa, Bijelih Strijela, Crvenih Koralja i drugih te mu je Čarli donio snimku Đavola sa sličnim retro zvukom kao naručenu ˝novitadu˝ pa je bilo sasvim logično da se potrudio i založio za nju kod nabrojanih (ne)glazbenih odlučitelja. Kao opći rezultat upornosti i strpljenja 1985.g. snimljen je promotivni EP Mjesečina nad getom sa četiri pjesme nakon kojega slijedi nastup u TV emisiji Stereovizija te potom Ljubav i moda.

Prije 20 godina, pred svojom punoljetnosti, zasigurno, ne bih javno priznao kako je ploča Ljubav i moda, vokalno-instrumentalnog sastava Đavoli, iz 1986.g., od neprocjenjive glazbene vrijednosti, kako za vrijeme koje je obilježila, tako i za godine koje su slijedile. Tako utiho obožavana Ljubav i moda je ˝sačuvana i pažena˝ i nakon vlastitih 30 godina ostarjela je sa stilom i smislom.

Osim ploče Ljubav i moda, planirani smo poslušati i demo snimke iz 1984. kao i prvi EP, a sve kako bi zaokružili početak karijere Đavola od 1984. do 1986.g.

A/ Đavoli trio 1984. (demo)
aranžmani: Đavoli (ljubaznošću Nene Belana)
(kvaliteta snimaka su ˝maksimum mogućnosti˝ s proba 1984./Split)

1. Tako lijepa (R. Granata – P. Sam / Đ. Marjanović)
2. Đavoli (G. Zoles / A. Subota)
3. Volim te draga (P. Spector / J. Barry / E. Greenwick / N. Belan)
4. Reci mi ljubavi (N. Belan)
5. Tako je volim (Ramones / N. Belan)

• bas – Dragiša Mandić
• bubnjevi – Željko Hajsok
• gitara i vokal – Neno Belan

B/ EP Mjesečina nad getom 1985.

R-3337457-1326377613.jpegR-3337457-1326377626.jpeg

A1. Kucaj opet (Keep a knockin´) (R. Penniman / N. Belan)
A2. Zvuci ulice (N. Belan / R. Ćaleta Čarli)
B1. Nebo vraća osmjehe (N. Belan / R. Ćaleta Čarli)
B2. Večeras (pusti me) (N. Belan)

• alt sax – Truba
• bas – Panda
• bubnjevi – Grizli
• gitara i vokal – Neno Belan
• producenti – R. Belan (B1, B2), Jappa (A1, A2)

C/ LP Ljubav i moda 1986.

BACK
  • Neno Belan – vokal, gitara
  • Dragiša Mandić Panda – bas gitara, prateći vokali
  • Zlatko Volarević Dilajla – klavijature, prateći vokali
  • Igor Kmetić Truba – saksofon, prateći vokali
  • Dean Radovniković Grizli – bubnjevi, prateći vokali

djavoliIvan Poljičanin

autor: Ivan Poljicanin, 30/03/2016

, , , ,

Vezane objave

Arhiva

UNITED FUTURE ORGANIZATION / United Future Organizaton (1993.)

15:00–16:00 Nedjelja 16.4.2017.

Raphael Sebbag, Toshio Matsuura i Tadashi Yabe kao U.F.O. s početka devedesetih u jednom sasvim drugačijem pristupu jazz-u. Zvali su ga Acid, Acid Jazz.

DAVID SYLVIAN / Brilliant Trees (1984.)

22/07/2015.

‘Brilliant Trees’ iz 1984. prvi je samostalni album davida Sylviana, a pobrao je oduševljene reakcije kako fandoma tako i kritike. Prožet je funky zvukom i stiliziranim jazz ritmovima, no istovremeno fluidan i atmosferičan, ponajviše zahvaljujući neponovljivom izboru suradnika kao što su Danny Thompson, Jon Hassell, Ryuichi Sakamoto, Steve Nye, Holger Czukay te Davidovi suradnici iz bivšeg sastava Japan, Steve Jansen i Richard Barbieri. Sylvian je stvorio istinsko remek djelo, album koji dokazuje kako eksperiment, minimalistički pristup i perfekcija pop pjesme itekako mogu ići ruku pod ruku.

Pearl Jam – vs. (1993. Epic Records)

15:00–16:00 Četvrtak 24.10.2019.

Ten je super, vs. mi je miliji.

LEVELLERS / Levelling the Land (1991.)

28/12/2015.

Iako je ‘Levelling The Land’ možda tek jedna epizoda, jedan rani djelić u bogatom mozaiku opusa Levellersa, sastav će teško (uz izuzetak, možda, albuma ‘Zeitgeist’ iz 1995.) ponoviti jedan takav uradak s nadziranom dozom angsta, uradak kojega krase predivne, često himničke melodije, osviješteni tekstovi, te na koncu monumentalni ukupni dojam! O čemu je točno riječ možete doznati u pripadnoj najavi, a album preslušati u terminu emitiranja ‘Nezaboravnih vatri’, dakle onih nama značajnih kultnih izdanja – u četvrtak, 31. prosinca, te u Novoj 2016., odnosno u nedjelju, 3. siječnja; u oba slučaja u 15.00 h!

Tjedna rotacija

Arhiva

MILDLIFE / Automatic

WORKING WEEK / Working Nights (1985)

IOGI / So Sad

ILLES BALEARS / India Street Radio

ELLIOTT SMITH / Live at Black Cat (17/4/1998.)

ŠUMSKI / baba spava (2000)