KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Polaroidi i sjećanja

Nakon reprize Soda Fountaina, u noćašnjim Polibiotičkim strukturama možete preslušati još dva ‘out of stream’ glazbena uratka za sitne sate: ‘Alta Marea/Vaterland’; zbirku filmske glazbe Micka Harveyja nastalu između 1987. i 1994., te ‘Memoryhouse’ (2002,), nastupni album suvremenog neoklasicističkog skladatelja Maxa Richtera!

 

Subota, 2315 – 0115 h

Soda Fountain: Aurora Australis (noćna repriza)

Detaljnije o emisiji i pripadnoj listi na priloženom LINKU!

southern-cross

xxxxxxxxxx

UFO Flying Saucers 04 14xxxxxxxxxx

 

Nedjelja, 0115– 0200 h

Ne računamo li ne baš zanemarive skladateljske doprinose sastavima The Birthday Party, Crime and the City Solution i The Bad Seeds, te ključan doprinos pozadinskoj glazbeno-narativnoj podlozi filma The Ghosts of the Civil Dead (1990.), odrađen u kolaboraciji s Blixom Bargeldom i Nickom Caveom, soundtrack filmova Alta Marea/Identity-Kid/Vaterland/Totes Geld/The Real Power of Television prvo je zaokruženo autorsko djelo australca Micka Harveyja. Riječ je o glazbenim krajobrazima nastajalim između 1987. i 1994., i na koncu svedenim na ukupno nešto manje od pedesetak minuta glazbe namjenjene navedenim filmskim uradcima.

back

Iako je u ovom slučaju Harvey zadržao stanovitu dozu autorske autonomije prilagođavajući sineatsski ambijent vlastitom glazbenom izričaju (primjerice, na albumu filmske glazbe Australian Rules iz 2002. primjenit će sasvim suprotan, no za skladatelje soundtrackova očekivan pristup modeliranja prateće glazbe prema zahtjevima koje diktiraju slika, riječ i pokret), njegova se ‘filmska’ glazba svejedno savršeno uklopila u spomenute uratke.

Mick Harvey je načelno aranžer i producent, zatim kantautor koji svojim savršenim smislom za procjenu omjera estetskog i eklektičnog udahnjuje novi život postojećim skladbama drugih autora, te tek na koncu pisac glazbe koja će se možda izgubiti pred krupnim planom filmskog ekrana. No, sagledavanje tog dijela njegovog opusa izvan ograničenja nametnutih izmjenama statičkih i dinamičkih kadrova zabilježenih kamerom pruža njegov doživljaj u sasvim drugačijem ruhu!

12

xxxxxxxxxx

1425_ufo_comics_second_insertxxxxxxxxxx

 

Nedjelja, 0200– 0300 h

Memoryhouse (2002.) je nastupni album njemačkog eksperimentalnog skladatelja i autora filmske glazbe, Maxa Richtera. Ovo je djelo zamišljeno kao ‘dokumentaristička glazba’ kojoj je cilj pružiti tonski uvid u neke stvarne ili pak fikcijske priče.

Kreativan spoj glazbe, vokala, efekata pa i recitirane poezije uz nenametljivo no uspješno uklopljenu kontribuciju BBC-ovog simfonijskog orkestra donekle distancira Memoryhouse od budućih, uglavnom ‘čisto glazbenih’ i primjetno neoklasicističkijih Richterovih djela i soundtrackova. Zanimljivo je i da ovaj materijal nije uživo izvođen punih dvanaest godina, a svoje je uprizorenje pred publikom doživio tek 24. siječnja tekuće 2014. u londonskom Barbicanu!

Max-Richter-MemoryhouseIako na svojem prvijencu Max još traži nijanse vlastitog izraza nastojeći pobjeći od minimalsitičkih i ambijentalnih struktura kakve mu možda nesvjesno nameću uzori poput Briana Enoa, Arva Pärta ili Philipa Glassa, sagledavanje cjelovitog koncepta daje djelimični uvid u one naznake koje će se do pune forme razviti na idućim ostvarenjima (The Blue Notebooks, 2004., 24 Postrcards In Full Colour, 2008., između ostalih).

U svakom slučaju, uvid u pionirski rad ovog velikog suvremenog skladatelja je odličan početak za sve one voljne ulaska u njegov magični glazbeni svijet!

 

01 Europe, After The Rain
02 Maria, The Poet (1913)
03 Laika’s Journey
04 The Twins (Prague)
05 Sarajevo
06 Andras
07 Untitled (Figures)
08 Sketchbook
09 November
10 Jan’s Notebook
11 Arbenita (11 Years)
12 Garden (1973) / Interior
13 Landscape With Figure (1922)
14 Fragment
15 Lines On A Page (One Hundred Violins)
16 Embers
17 Last Days
18 Quartet Fragment (1908)

autor: Vjeran Stojanac, 15/08/2014

, , , ,

Vezane objave

Arhiva

David Hughes: Ballard Landscapes (izbor)

1:00–3:00 Nedjelja 29.10.2017.

Izbor iz ciklusa ‘Ballard Landscapes’ britanskog eksperimentalnog glazbenika Davida Hughesa (odnosno Cousina Silasa), inspiriranog motivima iz književnog opusa J.G. Ballarda.

BRIAN ENO / The Ship (2016.)

02/04/2016.

Upravo objavljeni album “The Ship” Briana Enoa prvi je njegov rad od 2005. i albuma “Another Day on Earth” na kojemu se pored ambijentalnih pasaža nalaze i (uvjetno rečeno) klasični pop brojevi, konkretno obrada Lou Reedove skladbe “I’m set free”. Dvadesetominutna je naslovna kompozicija inspirirana potonućem Titanica (čiju smo stogodišnjicu obilježili u travnju 2014.), a s kakvim idejama Eno dolazi nakon skoro četverogodišnje pauze možete preslušati u noćašnjem izdanju Polibiotičkih struktura, odmah po završetku repriznog izdanja Soda Fountaina.

Nighthawks & Nocturnes

30/05/2014.

U noći između svibnja i lipnja otplovite ka manje poznatim glazbenim obalama uz zvuke ‘Nighthawksa’, novog albuma Erika Friedlandera, jednog od ključnih predstavnika eksperimentalne ‘downtown scene’, te uz dvije minimalističke kompozicije Williama Basinskog, njujorškog skladatelja koji je nedavno nastupio u Zagrebu u sklopu festivala ‘Žedno Uho’.

Nevidljive strukture

07/06/2014.

U ovosubotnjem/nedjeljnom noćnom programu poslušajte novi, trinaesti album Joe Henryja, Invisible Hour, te kompilaciju Encyclopedia of Arto koja sažima dosadašnji opus njujorškog avangardnog glazbenika Arta Lindsayja

Tjedna rotacija

Arhiva

PARBLEU / Danse Cette Zik

VASCO ROSSI / Bollicine (1983)

NILÜFER YANYA / Crash

ANDREW WEATHERALL / Dalton Superstore

JUANA MOLINA / ANRMAL

Valentino Bošković / Velika Praska (2020)