PREFAB SPROUT / Jordan: The Comeback (1990)
Prefab Sprout po treći put u kategoriji podnaslova “glazba koja nam je promijenila živote”. Paddy McAloon i društvo pod produkcijom Thomas Dolby-a sa pravim remek djelom, na svom umjetničkom vrhuncu.
Kunst & Liebe Frequency Machine
Iz nedavno objavljene knjige ‘Album na dan: 365 najvažnijih albuma koje morate poslušati’
„Low“ je prvi album iz slavne Bowiejeve „Berlinske trilogije“, a koju čine još „Heroes“ i „Lodger“, nastale nakon problema s kokainskom ovisnošću i bijega iz sunčane Kalifornije u tmurno hladnoratovsko okruženje Berlina. Grad će ga toliko inspirirati da se to razdoblje njegove karijere i dan danas smatra najkreativnijim i glazbeno najpoticajnijim. U Berlinu je Bowie shvatio da može biti slobodan i da mora pratiti jedino svoj unutarnji glas (ili glasove).
Inspiriran krautrockom i njemačkim bendovima Tangerine Dream i Kraftwerk te ondašnjim klaustrofobičnim Berlinom, „Low“ je album kojim se Bowie udaljio iz sfere gitarističkog rocka prema atmosferičnoj glazbi, vrlo bliskoj onome što danas pojednostavljeno nazivamo elektronikom. Vrlo važan doprinos albumu dao je producent Tony Visconti, jedan od pionira korištenja digitalne tehnologije u glazbi, što se na albumu i osjeti, tako da i danas zvuči vrlo moderno poput većine Bowiejevih albuma koji uglavnom uspješno podnose test vremena. Možda je „Low“ najfluidniji od svih Bowiejevih albuma. U početku je pomalo začudio okorjele Bowiejeve fanove, ali kako su dotad već navikli na njegove metamorfoze, uskoro su ga prihvatili pa je počeo vrlo visoko kotirati u njegovoj diskografiji.
A-strana albuma još ima donekle klasičnu strukturu pop albuma, dok B-strana kreće potpuno prema eksperimentu i dekonstrukciji poznatih glazbenih obrazaca. Na njoj je nekoliko instrumentala, među kojima je najdojmljiviji „Warszawa“ koji nas hipnotizira svojom melankolično repetitivnom melodijom. Ta stvar je pak inspirirala jedan mladi bend iz Manchestera da se po njoj nazovu Warsaw i rade melankolične pjesme s repetitivnim melodijama. Sve dok nisu promijenili ime u Joy Division – inspirirani nazivom za odjele u nacističkim koncentracijskim logorima u kojima su žene držali kao seksualno roblje – pa su počeli raditi potpuno depresivne i razarajuće pjesme s repetitivnim melodijama. David Bowie je uvijek bio taj koji je predviđao i predvodio trendove pa tako i nakon ovog albuma, nikada ne želeći biti robom tuđih očekivanja.
(Marko Smiljić, „Album na dan: 365 najvažnijih albuma koje morate poslušati“)
Knjigu naručite na albumnadan.com uz 15% popusta koristeći kod KLFM15
Tracklist:
1. | Speed Of Life | ||
2. | Breaking Glass | ||
3. | What In The World | ||
4. | Sound And Vision | ||
5. | Always Crashing In The Same Car | ||
6. | Be My Wife | ||
7. | A New Career In A New Town | ||
8. | Warszawa | ||
9. | Art Decade | ||
10. | Weeping Wall | ||
11. | Subterraneans |
autor: Ante Marković, 25/09/2024
Arhiva
Prefab Sprout po treći put u kategoriji podnaslova “glazba koja nam je promijenila živote”. Paddy McAloon i društvo pod produkcijom Thomas Dolby-a sa pravim remek djelom, na svom umjetničkom vrhuncu.
She’s my fave, undressing in the sun. Return to sea, bye, forgetting everyone. Eleven high, ride a wave.
Raphael Sebbag, Toshio Matsuura i Tadashi Yabe kao U.F.O. s početka devedesetih u jednom sasvim drugačijem pristupu jazz-u. Zvali su ga Acid, Acid Jazz.
playlist