KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Crippled Black Phoenix: (Mankind) The Crafty Ape (2012.)

20:00–21:30 Subota 5.12.2020.

Čovječanstvo je zbir vještih majmuna!

Ukoliko je rečenica kojom  je novinar na SoundGuardian portalu završio svoj osvrt na ovaj album (Pink Floyd za 21. stoljeće) možda izgledala naprasita i nerealna, opetovano preslušavanje četvrtog uratka sastava Crippled Black Phoenix dokazuje da je dotični nepobitno bio u pravu, mada time i nije rekao nešto naročito novo. Stvar je krajnje jednostavna – ovaj bend, ili možda bolje reći projekt, svoj izričaj gradi na predefiniranoj ambijentalnoj podlozi koja jako dobro podnosi čvršće melodijske i ritmičke konstrukcije koje se mogu ali i ne moraju uzdići iz njezine blago uzbibane površine. Upravo tako – intenzitet i način izranjanja zvučnih uzoraka definiraju izlazni signal. Postavite li stvari na takav način, sve one poredbe i stilske poveznice koje se u pravilu nameću uz Crippled Black Phoenix, iako i dalje prisutne, prestaju biti neophodne. Post rock, apokaliptični folk, neopsihodelija, natruhe dooma te još pregršt utjecaja zapakiranih u progresivno ruho – sve stoji, ali takve klasifikacije počinju zamarati, a smisla imaju samo kada zadrtim pojedincima treba dokazati kako polazni sastavi iz kojih je regrutirano članstvo Crippled Black Phoenixa ne trebaju nužno utjecati na konačni zvučni ishod.

Teza o temeljnoj zvučnoj površini te izranjajućim čvrstim masivima – možemo li to bar na trenutak usporediti s fenomenom kristalizacije? – se na prethodnih par  albuma mogla parcijalno primijeniti (da, postojale su stranputice koje bi pojedinca barem na trenutak nagnale da odbaci takav pogled na stanje stvari), no za (Mankind) The Crafty Ape, trenutno posljednje ostvarenje Crippled Black Phoenixa, nema dvojbe. Razlog povlačenja usporednice s ranom fazom Pink Floyda i ne leži toliko u glazbenom izričaju (mada, ni taj element nije zanemariv, naprotiv) koliko u metodi kroćenja nereda i postavljanja plutača po nemirnom oceanu primordijalnih tonova. U narativnom je smislu (kako se već može isčitati iz podjele albuma po poglavljima te nazivima pjesama, ali i naslutiti iz Justinovih izjava), The Crafty Ape ne isuviše optimističan pogled na trenutno stanje rase inteligentnih majmuna na trećoj planeti od Sunca.

Chapter I (A Thread)

1. Nothing (We Are…)

2. The Heart of Every Country

3. Get Down and Live With It

4. (In the Yonder Marsh)

5. A Letter Concerning Dogheads

6. The Brain / Poznan

Chapter II (The Trap)

7. Laying Traps

8. Born In a Hurricane

9. Release the Clowns

10. (What?)

Chapter III (The Blues of Man)

11. A Suggestion (Not a Very Nice One)

12. (Dig, Bury, Deny)

13. Operation Mincemeat

14. We’ll Never Get Out This World Alive”

15. Faced With Complete Failure, Utter Defiance Is the Only Response”

©Vjeran 2020

 

autor: Vjeran Stojanac, 04/12/2020

, ,

Vezane objave

Arhiva

The Pogues

20:00–22:55 Subota 19.12.2020.

The Pogues unatoč planetarnoj popularnosti ostaje čudnovat i ne pretjerano jasno definiran sastav. Iako ih javnost percipira kao irski bend, Shane i društvo su ordinarni predstavnici izvorne londonske punk scene koji su u jednom trenutku odlučili svojem energičnom buntu pridodati nijansu fenijskog folka, te tako nesvjesno stvorili termin ‘celtic punk’. Kontoverze koje su ih redovito pratile, uglavnom povezane s pretjeranom konzumacijom alkohola te po njoj posljedičnom koncertnom neredovitošću i nepouzdanošću ipak padaju u drugi plan kada se sagleda sve čime su nas Poguesi zadužili. Sastav je prije dvije godine proslavio 30 godina djelovanja, a nada koja nikad ne umire daje neke naznake kako bi se u dogledno vrijeme mogao pojaviti i povratnički album!

Steve Wynn

22/10/2015.

U petak, 30. listopada, u Močvari će nastupiti američki kantautor Steve Wynn, jedan od pionira nezavisne americane i praktički utemeljitelj trenda koji je početkom osamdesetih pod nazivom ‘Paisley Underground’ obojio aktualni garažni zvuk nijansama psihodeličnog naslijeđa šezdesetih. Iako većini poznat kao lider kultnih ‘Dream Syndicate’, Wynn od njihova razilaska 1989, ostvaruje uspješnu samostalnu karijeru, tijekom koje je, sam ili kroz određene kolaboracije snimio dvadesetak albuma. Posljednji; ‘Solo Electric Vol 1’ prekida petogodišnju kreativnu stanku, te je povod predstojećem zagrebačkom koncertu i ovom izdanju emisije eXit!

Steve Earle – Live 1996/97.

06/02/2015.

Dok s nestrpljenjem očekujemo “Terraplane”, novi album maestra Steve Earlea i njegovog pratećeg sastava The Dukes, podsjetimo se kako su stajale stvari u jesen 1997., svega četiri godine nakon što je Steve odslužio – pa recimo – zasluženu zatvorsku kaznu zbog posjedovanja vatrenog oružja i opioidnih analgetika, te se vratio na scenu pročišćen od droge i alkohola, ideološki još svjesniji, te kreativan i produktivan kao nikad prije!

Talking Heads – Live Tokyo (1979.) / Echo and the Bunnymen – Heaven Up Here (1981.) / The Smiths – Live in USA (1986.)

24/03/2012.

Mali intermezzo, odmor od uobičajenih teških tema uz dva odlična koncertna i jedan kultni studijski album!

Tjedna rotacija

Arhiva

L’Impératrice / Tako Tsubo

BADI ASSAD / Chameleon (1998)

KINGS OF CONVENIENCE / Rocky Trail

FRIENDLY FIRES / Bugged Out!

PET SHOP BOYS / Discovery: Live In Rio

PITAJ KLINCE / Dušice