KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

DAVID SYLVIAN / Brilliant Trees (1984.)

‘Brilliant Trees’ iz 1984. prvi je samostalni album davida Sylviana, a pobrao je oduševljene reakcije kako fandoma tako i kritike. Prožet je funky zvukom i stiliziranim jazz ritmovima, no istovremeno fluidan i atmosferičan, ponajviše zahvaljujući neponovljivom izboru suradnika kao što su Danny Thompson, Jon Hassell, Ryuichi Sakamoto, Steve Nye, Holger Czukay te Davidovi suradnici iz bivšeg sastava Japan, Steve Jansen i Richard Barbieri. Sylvian je stvorio istinsko remek djelo, album koji dokazuje kako eksperiment, minimalistički pristup i perfekcija pop pjesme itekako mogu ići ruku pod ruku.

 

Nakon što je koncem 1982. raspušten art rock projekt Japan, ključni čovjek sastava, David Sylvian, nastavlja s uspješnom samostalnom karijerom protkanom kolaboracijama sa srodnim glazbenicima poput Roberta Frippa, Ryuichi Sakamota, Holgera Czukayja i drugima. Ponekad se čak javlja dvojba o tome koliko je Japan u kreativnom smislu bio sastavljen od pet ravnopravnih individua a koliko samo Sylvianov prateći bend, no takva razmatranja bitno ne mijenjaju vrijednosti koje je postavio jedan od najvećih art rock projekata ikad (mada dvojbe postoje).

emarch3Jer, kako je sam Sylvian u više navrata ustvrdio, dotadašnji rad s Japanom bio je neiskren, forsiran, i tek je pišući pjesme za oproštajni album shvatio na koji se način želi istinski izraziti. Bio je itekako u pravu – primjerice, ambijentalni i minimalistički duhovi Ghostsa u narednim će desetljećima biti svojevrsni pokretački fluid koji će lebdjeti nad cjelokupnim Davidovim opusom!

Prvi samostalni Sylvianov album Brilliant Trees izlazi 1984. i odmah nailazi na oduševljene reakcije kako fandoma tako i kritike. Prožet je funky zvukom i stiliziranim jazz ritmovima, no istovremeno atmosferičan, ponajviše zahvaljujući neponovljivom izboru suradnika kao što su Danny Thompson, Jon Hassell (koji je ujedno i koautor dvije kompozicije), Ryuichi Sakamoto, Steve Nye, Holger Czukay te Sylvianovi suradnici iz bivšeg Japana, Steve Jansen i Richard Barbieri.Sylvian je ovim uratkom ne samo ostao dosljedan odluci koja je kumovala razilaženju Japana, već je istovremeno stvorio istinsko remek djelo, album koji dokazuje kako minimalistički pristup i perfekcija pop pjesme itekako mogu ići ruku pod ruku.

Iako skladbe naizgled variraju – uvodna Pulling Punches ima tipičnu funky pop strukturu, Red Guitar sa svojim jazziranim pasažima zvuči kao labuđa pjesma Japana, dok je Weathered Wall rasplinuta minimalistička simfonija nošena fluidnim ritmom – čitav je album nedjeljiva cjelina, jedno od onih ostvarenja koje volite sve više svakim novim preslušavanjem, uočavajući uvijek nove detalje, te posebice nekakvu naizgled nevidljivu zajedničku poveznicu među pjesmama.

Ovu će dokazano uspješnu formulu Sylvian primjenjivati u brojnim narednim ostvarenjima (Gone to Earth, Secrets of the Beehive, Dead Bees on the Cake, Blemish i dr.), a neki će od tih albuma svojom formom, sadržajem i izvedbom čak i nadmašiti savršenost u jednsotavnosti koja prožima Brilliant Trees, no taj će album i dalje ostati kamen međaš, egzemplar briljantnog početka jedne uspjele glazbene karijere!

 

david_sylvian_brilliant_trees

David Sylvian: Brilliant Trees (Virgin Records, 1984.)

01 Pulling Punches 5:02
02 The Ink in the Well 4:29
03 Nostalgia 5:40
04 Red Guitar 5:05
05 Weathered Wall 5:42
06 Backwaters 4:50
07 Brilliant Trees 8:34

 

Vjeran Stojanac

 

autor: Vjeran Stojanac, 22/07/2015

, , , , , , , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Brian Fallon: Painkillers (2016., Virgin/Island/EMI)

15:00–16:00 Nedjelja 7.5.2017.

Iskrene namjere, lanci iz prošlosti i noir film uz dašak Jerseya i bluesa.

CRIME & THE CITY SOLUTION / Just South of Heaven & Room of Lights (1985./1986.)

03/02/2016.

Sredinom osamdesetih, Crime and the City Solution su bili skupina međunarodnih glazbenih apatrida, svojevrsni očajnici koji su svoj osobni bol uobličili u vidu vanvremenskih stihova i melodija. Kritika je njihovo stvaralaštvo odmah postavila u širi okvir post punka, kiteći ga katkad onim već sažvakanim pojmom art punka, no takvi epiteti ne govore mnogo o tadašnjem zvuku ovog jedinstvenog sastava. Isti onaj bijeli, egzistencijalističkim mrakom nijansirani blues koji je sudbinski označio oproštajne uratke The Birthday Partyja, te rana ostvarenja Nicka Cavea and the Bad Seedsa prisutan je i ovdje, no u bitno fluidnijoj i razrađenijoj formi, koja oscilira između tišine i artikulirane kakofonije.

TOSCA / Suzuki (2000.)

15:00–16:00 Četvrtak 30.8.2018.

Početak stoljeća, Split, CD shop New York. Glazba ispod pulta i mirisi mitteleurope, bečkih slastica i masnog dub-a iz našeg susjedstva. Kruder ode u Peace Orchestra a Dorfmeister u Toscu.

THE HUMAN LAEGUE / Hysteria (1984)

15:00–16:00 Nedjelja 10.9.2023.

Generalno podcijenjen album, nastao u očitom grču benda koji se usudio pokušati ponoviti Dare!

Tjedna rotacija

Arhiva

BETH GIBBONS / Lives Outgrown

FLEETWOOD MAC / Rumors (1977)

beabadoobee / Take A Bite

DAFT PUNK / Teachers

U.S GIRLS / Lives

KLINIKA DENISA KATANECA / Kao Zao Kor

playlist

Listen on Online Radio Box! KLFM