Uključivanje mladih — može li bolje? Sudjelujte u diskusiji!
U utorak, 19. ožujka, u 18 sati u Razredu u splitskom Domu mladih Info zona će održati javnu diskusiju pod nazivom “Uključivanje mladih — može…
Kunst & Liebe Frequency Machine
U ponedjeljak, 1. veljače 2016., udruga DADAnti će s početkom u 20.30 sati u prostoru splitskog kluba Ghetto održati zanimljiv i raznolik program temeljen na dvije obljetnice. Jedna se tiče same udruge, koja ovih dana obilježava pet godina djelovanja, a druga nosi globalnu auru – riječ je o stogodišnjici dadaističkog pokreta. Program je osmišljen kroz dvije ključne stavke; redovitu godišnju Skupštinu udruge koja će za ovu priliku biti lišena suvišnih formalnosti poput dnevnog reda, te izložbu mail arta i vizualne poezije, prikladno nazvanu “100 godina DADE”, a za koju je zaprimljeno nekoliko stotina radova iz svih djelova svijeta.
U ponedjeljak, 1. veljače 2016., udruga DADAnti će s početkom u 20.30 sati u prostoru splitskog kluba Ghetto održati zanimljiv i raznolik program temeljen na dvije obljetnice. Jedna se tiče same udruge, koja ovih dana obilježava pet godina djelovanja, a druga nosi globalnu auru – riječ je o stogodišnjici dadaističkog pokreta.
Program je osmišljen kroz dvije ključne stavke; redovitu godišnju Skupštinu udruge koja će za ovu priliku biti lišena suvišnih formalnosti poput dnevnog reda, te izložbu mail arta i vizualne poezije, prikladno nazvanu 100 godina DADE, a za koju je već zaprimljeno tristotinjak radova iz svih djelova svijeta.
U ovom bi trenutku ipak trebalo razjasniti neke pojmove koji vjerojatno muče potencijalnog čitatelja ovog članka. Dadaizam je umjetnički pokret (iako se njegovi ‘utemeljitelji’ ne bi složili s takvom klasifikacjom, kao ni podvođenjem pod zajednički nazivnik) nastao 1916., dakle u doba Prvog svjetskog rata u švicarskom gradu Zürichu, tadašnjem utočištu međunarodne umjetničke emigracije. Njegova se bit krje u negiranju i ismijavanju akademizma i klasicizma (tretirajte ovaj pojam u širem smislu), negiranju ustaljenih socijalnih stereotipa i civilizacijskih normi, te na koncu negiranja samog sebe (“Svaki je istinski dadaist protiv Dade!”). Iako ‘pokret’ nije bio strogo fokusiran, najveći je broj kolaboratora pripadao kružoku koji se okupljao u ciriškoj kavani Cabaret Voltaire. Bilo je među njima i književnika i likovnih umjetnika, no apsurdno je po tom pitanju podvlačiti neku strogu crtu – na koncu, jedna od najprepoznatljivijih dadaističkih izričajnih formi jest kolažiranje, koje objedinjuje literarne i vizualne elemente.
Što se tiče imena koja su pružila svoj obol, nužno je spomenuti Tristana Tzaru, Huga Balla, Marcela Duchampa, Andre Bretona, Thea van Duesburga, Jeana Arpa te Louisa Aragona, a zanimljiva je i činjenica da će brojni dadaisti biti upravo oni koji će tijekom naredna dva desetljeća postaviti temelje nadrealizma. O korijenima samog naziva Dade i danas se još lome koplja, no najizglednija je verzija po kojoj termin referira na besmisleno, još neartikulirano dječje glasanje putem nepovezanih slogova (da-da).
Tako su stvari stajale prije jednog stoljeća, no kakva je situacija danas? Ima li Dada smisla u novom mileniju? Odgovor na ovo pitanje pružio nam je Franko Bušić, utemeljitelj i predsjednik udruge DADAnti, te osoba najzaslužnija za realizaciju izložbe koju najavljujemo. Po njegovim riječima, umjetnost nije imuna na tehnološke inovacije, no upravo trend lišen akademske strogosti i lažnog elitizma posjeduje mogućnost njezinog produbljivanja. Dalje, svaki je kreativac na određeni način kritičar negativnih društvenih strujanja, a predodžba današnjeg svijeta sa svim njegovim kontradikcijama i suprotnostima, te izraženim napetostima koje tek što ne eksplodiraju u globalnom kaosu nije bitno drugačija od stanja koje bi mogli zateći da smo kojim slučajem rođeni sto godina ranije.
Po pitanju same izložbe, Bušić napominje jednu znakovitu distinkciju: iako su njezin okvir i tematika načelno dadaistički, sadržaj je više u duhu Fluxusa, posebice kad se u obzir uzme smjerno izbjegavanje klasificiranja i “žiriranja” pristiglih radova – jednostavno će biti izloženi svi!
Nema smisla duljiti i pisati nebulozne konstrukcije o nečemu što zahtjeva vašu prisutnost te vaš osobni doživljaj ponuđenog (pada mi na pamet svojevrsni ‘glazbeni dadaist’, pokojni Frank Zappa koji je jednom izjavio kako je pisati o glazbi sličan nonsens kao i plesati o arhitekturi).
Stoga, odvojite nešto od svojeg dragocjenog vremena, te pohodite ovaj događaj. Ukoliko ste već smetnuli s uma, obilježavanje te dvije obljetnice – petogodišnjice udruge DADAnti i stogodišnjice Dade biti će uprizoreno u ponedjeljak, 1. veljače 2016. u prostoru splitskog kluba Ghetto, s početkom u 20.30 sati.
Živjela DADA! Smrt DADI!
KLFM kolektiv
DODATAK – neki od pristiglih radova koji će biti izloženi:
Maja Gregor, Koprivnica Pedro Bericat, Španjolska Angela-Behrendt, NjemačkaHorst Tress, Njemačka
autor: Vjeran Stojanac, 31/01/2016
Arhiva
U utorak, 19. ožujka, u 18 sati u Razredu u splitskom Domu mladih Info zona će održati javnu diskusiju pod nazivom “Uključivanje mladih — može…
„Jeunes Talents Cirque Europe“ organizacija raspisala je nekoć istoimeni, a danas „Circus Next“ natječaj za umjetničku i financijsku potporu projektima perspektivnih suvremenih cirkuskih umjetnika. U Francuskoj medijateci u Preradovićevoj 5, 26. rujna od 10:30 do 12:30 održat će se info session Circus Next projekta s ciljem prezentacije projekta, platforme potpore, projektne prijave i razmjene među potencijalnim prijaviteljima i članovima projektne platforme.
FFF vol. 5 održati će se u Splitskom klubu JUDINO DRVO. Uvod u sami festival biti će crtanje grafita hardcore tematike u popodnevnim satima (location unknown), a zatim i izložba fotografija STHC kolektiva od 20:00h u Judinom Drvu. U 21:30h počinje koncert.
playlist