KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Coil – Backwards (2015.)

Zahvaljujući angažmanu bivšeg suradnika Dannyja Hydea, album ‘Backwards’ sastava Coil konačno će biti dovršen te ugledati danje svjetlo nakon pune 23 godine. Što nam nudi ovaj, kako su ga već najavili, “most između mračne jednostavnosti “Love’s Secret Domaina” i metafizičke kompleksnosti albuma “Musick to Play in the Dark”, teško je nagađati, čak i unatoč poludovršenoj verziji poznatoj kao “New Backwards” koja je objavljena 2008. Naime, uradci Coila su u pravilu višedimenzionalni hibridi gnostičkih knjiga s stranicama koje predočavaju prostorni tekst, te zvuka raspoređenog u elektromagnetskom spektru u rasponu od radio valova ogromnih duljina pa do gama zračenja. S tih premisa treba sagledati i upravo dovršeni “Backwards”!

 

Coil je, kako već i vrapci na grani znaju, sa svojim djelovanjem završio tragičnom smrću Jhonna Balancea u studenome 2004., dok je odlazak Petera Christophersona šest godina kasnije po tom pitanju stavio točku na ”I”.

Ipak, opus jednog u takvoj mjeri produktivnog projekta kao što je Coil ne uključuje samo onu nekolicinu albuma koji se mogu nabrojati na prste dvije ruke petnaestak ljudi. Sleazy i Balance (uz pomoć brojnih suradnika) su za sobom ostavili gomilu dovršenog ili poludovršenog materijala, a neki segmenti istog spadaju u sam vrhununac suvemene eksperimentalne glazbe.

maxresdefault Jhonn Balance i Peter ‘Sleazy’ Christopherson

Jedno od takvih nedovršenih djela jest i album Backwards, na kojemu su rad započeli 1992., a dio neizbrušenih demo verzija pustili u opticaj iduće 1993. No, kao kod svih velikih djela (sjetite se Briana Wilsona i njegovog Smilea, koliko to god zvuči kao školski primjer), treba proći određeno vrijeme sazrijevanja nakon kojeg je moguća finalizacija projekta u terminalnoj varijanti.

Članovi Coila su Backwards pokušali dovršiti u vrijeme rada na svojem posljednjem regularnom albumu, Ape of Naples iz 2004., a rezultati tog donekle (mada ne u potpunosti) uspjelog pokušaja su danje svjetlo ugledali 2008. kao New Backwards. Naravno, zvjezdani je coilovski fandom takav potez doživio tek kao pokušaj Christophersona da izvuče nešto materijalne koristi iz projekta čiji je kraj sam obzanio nekoliko godina ranije. No, njegova je smrt, koliko to god apsurdno pa i morbidno zvučalo, otvorila puteve konačnom utjelovljenju ovog po nekima otpisanog projekta. Upravo tako – nakon 23 godine, dorađeni će i dovršeni Backwards ugledati svjetlost dana!

Tog se teškog i nezahvalnog posla uhvatio bivši član proširenog Coila, Danny Hyde, a konačni rezultat je iznad očekivanja. Danny je, naime, jako dobro shvatio skrivenu razvojnu liniju Coilove DNK zavojnice, koju su čak i Sleazy te Jhonn možda tek naslućivali. Backwards je u njegovu viđenju neka vrsta izgubljene karike između ranih albuma (Hyde konkretno spominje Love’s Secret Domain) prožetih kraćim, mračnim skladbama, te projekata poput Musick to Play in the Dark Vol I & II, kojima doiminiraju kompleksnije i dulje kompoizicije.

Možemo nagađati zbog čega je koncept Backwardsa u začetku odbačen, odnosno prolongiran. Mogući razlog jest aktivacija benda na nekim bitno eksperimentalnijim i ambijentalnijim projektima poput ELpH ili Black Light District koji su u izdavačkom (mada ne i u kreativnom) smislu obilježili inače neobično suhe coilovske devedesete godine.

Imajući u vidu takvu ‘premostnicu’, Backwards bi u konačnici mogao biti onaj definitivni, ultimativni album Coila, čak i unatoč činjenici da svoje završno poliranje doživljava jedanaest, odnosno pet godina po smrti svojih ključnih članova. Istina se krije tu negdje, a u mnogome će ovisiti o percepciji ovog uratka od strane inače vrlo kritički nastrojenih štovatelja, među koje spada i potpisnik ovih redaka.

Uglavnom, jedno preslušavanje nije dovoljno, jer su uradci Coila u pravilu višedimenzionalni hibridi gnostičkih knjiga s stranicama koje predočavaju prostorni tekst, te zvuka raspoređenog u elektromagnetskom spektru u rasponu od radio valova ogromnih duljina pa do gama zračenja.

Vrijedi pokušati!

R-7379971-1440243077-3155

Coil: Backwards (Cold Spring, 2015.)

01 Intro
02 Backwards
03 Amber Rain
04 Fire of the Green Dragon
05 Be Careful What You Wish For
06 Nature is a Language
07 Heaven’s Blade
08 CopaCaballa
09 Paint Me As A Dead Soul
10 AYOR (It’s In My Blood)
11 A Cold Cell
12 Fire of the Mind

 

Vjeran Stojanac

 

autor: Vjeran Stojanac, 05/09/2015

, , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Polaroidi i sjećanja

15/08/2014.

Nakon reprize Soda Fountaina, u noćašnjim Polibiotičkim strukturama možete preslušati još dva ‘out of stream’ glazbena uratka za sitne sate: ‘Alta Marea/Vaterland’; zbirku filmske glazbe Micka Harveyja nastalu između 1987. i 1994., te ‘Memoryhouse’ (2002,), nastupni album suvremenog neoklasicističkog skladatelja Maxa Richtera!

A Saucerful of Pink: Goth & Industrial Tribute to Pink Floyd

06/06/2015.

“A Saucer of Pink” jedan je od mnogobrojnih albuma posvećenim glazbenoj ostavštini kultnog sastava Pink Floyd. No, ono što ga tazlikuje od mnoštva sličnih ostvarenja jest lista suradnika koji mahom dolaze iz eksperimentalnog ili industrial miljea. Kako skladbe Pink Floyda zvuče kad ih naglavice izokrenu Helios Creed, Alien Sex Fiend, Psychic TV ili Furnace? Kakvu će posvetu svojem prijatelju Rogeru Watersu pružiti stari suradnik sastava, Ron Geesin (inače potpisnik jedine autorske skladbe na albumu)? Odgovor vam nudi večerašnje izdanje emisije Polibiotičke strukture, koje kreće u noći sa subote na nedjelju u 01.15 h, po završetku reprize Soda Fountaina!

Stereo Wastelands

21/11/2014.

Nakon reprize ovotjednog Soda Fountana (23:15 – 01:15 h), preslušajte ‘Terms and Conditions Apply’, dvostruki album ingenioznog Stevena Stapletona (ili, ako vam je draže, Nurse With Wound). Ovo ostvarenje možda ne donosi neke pomake, ali svejedno šokira, kao i ostali Stapletonovi radovi. Također, pored Stapletona i njegovih uobičajenih suradnika, na zadnjih šest skladbi gostuju talijanski projekt Larsen (otkriće Michaela Gire – inače su snimali za njegov ‘Young God Records’), njemački avangardni glazbenik Eberhard Kranemann (poznat i pod pseudonimom Fritz Müller), te kanađanka s londonskom adresom, Freida Abtan!

Radiophonic Atmosphere by Mr. Fripp

12/12/2014.

U nastavku noćnog programa, još jedan dragulj za one koji će ove KLFM-ovske rođendanske večeri ostati kod kuće. Nakon reprize Soda Fountaina (23.15 – 01.15 h), preslušajte ‘Radiophonics, 1995. Soundscapes, Vol 1.’, prvi uradak iz Soundcsapes serije Roberta Frippa, snimljen uživo tijekom sedam nastupa (od 3. do 9. travnja 1995.) u Buenos Airesu.

Tjedna rotacija

Arhiva

PERFUME GENIUS / Set My Heart On Fire Immediately

BADLY DRAWN BOY / The Hour of Bewilderbeast (2000)

KHRUANGBIN / So We Won’t Forget

KENNEDY / Shine A Light On

THE STYLE COUNCIL / Home and Abroad (1986)

ŽEN / Blender