KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Razgovor uoči koncerta u Splitu: Ryley Walker

Ryley nastupa u Beton kinu u petak, 13. prosinca

Europa je inspiracija, prostori su više okrenuti malim scenama nego podvrgavanju velikim korporacijama

Pozdrav Ryley, hvala ti za ovaj intervju za KLFM community radio. Za početak, je li ovo tvoja najduža europska turneja, kako ti se sviđa ovdje i koje su, po tvom mišljenju, glavne razlike između SAD-a i Europe ?

U Americi je doručak bolji, apsolutno smo dobili bitku šta se tiče velikih porcija. I šećer! :)
Ali Amerika je moj dom. Posebna je. Velika je. Isto tako, mi smo nacija koja se ne može dogovoriti ni oko čega, stvarno je frustrirajuće biti umjetnik tu. Sve što želim je zarađivati ​​za život u svojem domu, najbogatijoj zemlji ikada, ali mogućnosti da to postignete kao umjetnik jako su ograničene. Europa ima otvoreniju publiku i promotore. Smatram da je Europa ispred SAD-a u umjetničkom smislu. Manje je ograničenja u izražavanju. Prostori za svirke više su okrenuti malim scenama nego podvrgavanju volji korporacija. Europa je lijepo mjesto za biti umjetnik.

Slušao sam te u Cambridgeu na koncertu, kada si rekao da bi mogao živjeti u Engleskoj. Što je toliko posebno u UK-u ili je to samo dobro mjesto za biti glazbenik?

UK samo ima više mogućnosti, za mene osobno. Ali ipak sam odustao od te ideje. UK je jako skup za život. Moj pogled trenutno je usmjeren prema Beogradu u Srbiji. Uistinu sjajan grad.

Sada kada iza sebe imaš 6 ili više albuma, kako biraš materijal za koncerte? Je li riječ o nekoj vrsti “Greatest hits” setliste ?

To su pjesme koje ljudi najviše vole i traže. Ali uvijek sam otvoren za improvizaciju. Želim da svaki koncert bude drugačiji, poseban. Ne postoje dvije iste noći.

Koju gitaru sada sviraš i koji su ti najčešća štimovi dok skladaš/sviraš?

Otvoreni C i otvoreni D, najčešće. Tu sam najslobodniji. Trenutno sviram Gibson J-50 iz 1971. i Gibson SG iz 1971. Obje su super.

Radiš li novi materijal dok si na turneji po Europi, dobivaš li inspiraciju tada?

Europa je uvijek inspiracija. Hrana, stara arhitektura i strast kod ljudi. I pušenje, da, pušenje toliko cigareta. Dopušteno je. Dobar je osjećaj. Da, pišem kao lud.

Koliko sam shvatio, ovo ti nije prvi put da si u Splitu, bio si ovdje na odmoru prije par godina. Je li ti netko predložio Split ili je bio slučajan odabir? I što ti se najviše sviđa u Splitu?

Oduvijek sam slušao kako je dalmatinska obala lijepa. Bio sam na odmoru tu prije dva ljeta i svidjelo mi se. Nisam poznavao niti jednu osobu. Prošetao sam gradom sigurno 20 puta, beskrajno je lijep. Sretan sam što se vraćam, privilegija mi je.

Gdje sada živiš / snimaš i kako organiziraš / biraš glazbenike kada radiš novi materijal?

Uvijek radim s najboljim prijateljima u Chicagu: Quin Kirchner, Ryan Jewell, Bill MacKay, Andrew Scott Young. To se nikada neće promijeniti. To je moj bend. Trenutno sam u New Yorku za Dan zahvalnosti, a inače živim u Rimu. Smatram da je prekrasan. I tako jeftin. Živjet ću gdje god je jeftino. Možda mi vaši slušatelji i čitatelji mogu preporučiti jeftin smještaj u Hrvatskoj?

Sakupljaš li glazbu na vinilu ili CD-u i što ti se vrti na playlisti zadnjih par mjeseci?

Skupljam CD-ove. CD-ovi su mi najbolji. Svaki naslov je ispod 5 USD. Trenutno slušam Johna Abercrombieja i mnoge druge ECM naslove.

Hvala Riley, veselimo se koncertu!

Čast mi je. Hvala!

Hi Ryley, Thanks for doing this interview for our community radio. Is this your longest European tour, do you like it here, and what are the main differences between USA and Europe from your point of view?

USA has a better breakfast. We have absolutely won the large portions battle. And sugar! USA is my home. It’s special. It’s big. We are just a nation that can’t agree on shit. It’s really frustrating to be an artist there. All I want is to make a living in my home, the richest country ever. The opportunities to make it as an artist are so limited. Europe has more open minded audiences and promoters. I find europe to be ahead of USA artistically. There are fewer limitations on expression. The venues are more into the small scale scenes than submitting to the will of corporations. It’s a beautiful place to be an artist.

I saw you in Cambridge in concert. You said you would like to live in England. What is so special about UK, or is it just a good place to be, for a musician?

The UK just has more opportunities for me. I’m somewhat over that idea though. The UK is so expensive to live in. MY sights are somewhat set on Belgrade Serbia. Truly a great city.

Now that you have 6 or more albums behind you, how do you pick material for concerts? Is it some kind of “Greatest hits” setlist?

It’s the songs that people love and request the most. I always leave them open to improvisation. I want to make them special for each night. No two nights are the same.

What guitar do you play now, and what are your most common tunings while composing/playing?

Open C and Open D are the most common tunings. They are like second nature to me. I am playing a 1971 Gibson J-50, and a 1971 Gibson SG. Both great.

Do you write new material while on tour in Europe, does it inspire you?

Europe has always been an inspiration. The food and old architecture and the passion of the people. And smoking. Smoking so many cigarettes. It’s free. It feels good. I have been writing like crazy.

As I understand, this isn’t your first time in Split, you were here on vacation a few years ago. Did someone suggest Split or was it a random choice? And what do you like about Split?

I had always heard about how beautiful the Dalmatian coast is. I took a holiday there two summers ago and loved it. I did not know a single person. I must have walked around the city twenty times. It’s endlessly beautiful. I feel so lucky to return. Its an honor.

Where do you live/record now, and how do you organize or pick musicians when recording new material?

I always play with my best friends in Chicago: Quin Kirchner, Ryan Jewell. Bill MacKay, Andrew Scott Young. That will never change. They are my band. I’m currently in NYC for the Thanksgiving holiday. Living in Rome, Italy. I find it beautiful. And so cheap. I will live wherever is cheap. Perhaps your listeners and readers can recommend a cheap sublet in Croatia for me?

Do you collect music on vinyl or CD, and what is on your playlist last couple of months?

I collect on CD. CDs are the best, for me. Every title ever is under 5 USD. Currently, I am listening to John Abercrombie and many other ECM titles.

Looking forward to your show in Split!

It’s my honor. Thank you!

 

Kapacitet Beton kina ograničen je na 100 mjesta. Preporučene donacije za glazbenika i radio djelovanje su 15 eura, a mogu se i prije koncerta uplatiti u Caffe bar pubu Basket.

autor: tomislav gracin, 03/12/2024

,

Vezane objave

Arhiva

Treće državno prvenstvo Hrvatske u slam poeziji

10/06/2017.

Klub Močvara, Zagreb, 2/7/2017., 20.30 – 23.30 h

Borghesia

16/12/2015.

Borghesia, kultni slovenski electro rock sastav nastupio je 20. studenog u splitskom klubu Kocka na poziv udruženih snaga IKS Festivala i Nema labavo festivala, u sklopu njihove koncertne turneje na kojoj promoviraju svoj povratnički album ‘And Man Created God’. Iskoristili smo tu priliku kako bi porazgovarali s Darijom Seravalom i Aldom Ivančićem, idejnim začetnicima ovog iznimnog projekta!

NMG@PRAKTIKA_Tomislav Hršak: SPOMENIK…

16/09/2023.

OTKRIVANJE SPOMENIKA: 15.9.2023. / 18 h / Stepinčeva 69, Split ///// OTVORENJE IZLOŽBE: 16.9.2023. / 20 h / Galerija kluba Kocka

Objavljen program 17. Pričigina!

15/03/2024.

Pripremite se za još jedno nezaboravno iskustvo omiljenog festivala koji donosi priče, pozitivu i radost! Prvi dan, utorak, 19. 3….

Tjedna rotacija

Arhiva

Pellegrino & Zodyaco / Koinè

PIXIES / Doolittle (1989)

PERFUME GENIUS / It’s a Mirror

Sketches For Winter (R)

THE POLICE / Around the World (Live)

TTI-21 / Ulična parada (R)

playlist

Listen on Online Radio Box! KLFM