KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Spectres of A Dystopian Future: The Nice Live 1969.

10:00–11:00 Srijeda 28.7.2021.

Prva uspjela suradnja klasičnog pop rock sastava i simfonijskog orkestra!

Tek napomena: skladateljski i aranžerski doprinos je djelo Keitha Noela Emersona, a tekstualni je kostur konstrukcija Leeja Jacksona!

Mostovi nad rijekom Tyne u Newcastleu

Sredina ljeta te skori dolazak kalendarske jeseni djeluju poticajno na uredništvo emisije Soda Fountain, koje se počelo zagrijavati po pitanju rada na novim tematskim glazbenim listama. U kojoj je mjeri ovotjedni ‘distopijski’ izbor pogođen i odgovara li priložena lista takvim pomalo mračnim vizijama budućnosti, to pak prepuštamo vama!

Dystopia: A futuristic, imagined universe in which oppressive societal control and the illusion of a perfect society are maintained through corporate, bureaucratic, technological, moral, or totalitarian control.  Dystopias, through an exaggerated worst-case scenario, make a criticism about a current trend, societal norm, or political system.

Riječ je o snimci jednog od zadnjih nastupa sastava The Nice kojega su Emerson, Davidson, O’List i Jackson održali pred polupraznom dvoranom u londonskom Croydonu u poznu jesen 1969. Svita je komponirana upravo za duel klasičnog pop rock sastava i simfonijskog orkestra, u ovom slučaju Londonske filharmonije.

Five bridges cross the Tyne
And the city sits close by
For some go north and some go south
But each one seems to cry

There’s no good complaining ’bout dirty air ‘cos there’s nothing much else to breathe
And it’s no good shouting from nine to five if you haven’t got the guts to leave
You do not want to leave
Then you make yourself believe
You’ve got something up your sleeve

Won’t you take a walk with me down to the Jesmond Dene
Very Green

Take me to Northumberland Street
Where Northumberland people test their feet
On a pavement
On a crowded afternoon
And no one wants to change this
But I bet they’ll do quite soon

Bio je to prvi i najuspjeliji pokušaj takve vrste jer će ostale suradnje nekog sastava i simfonijskog orkestra tek uslijediti, mada nikad sa ovakvim uspjelim ishodom!

Sama je naslovna “suita” podijeljena u pet stavaka različitih glazbenih formi: među ostalima, fantazija, koral, fuga…

Emerson je uprizorenje aranžirao na način da sami sastav The Nice predstavlja zvučnu kičmu dok se nijanse nadograđuju po potrebi. Prekinuvši u međuvremenu suradnju sa O’Listom. sastav je ostao sveden na rudimentarni oblik bas – bubnjevi – klavijature što se pokazalo svrhovitim. Gitara je u stvari nametnuta izvornim formama i potpuno umjetničko djelo savršeno funkcionira i bez nje! Nije glazbena slika svedena samo na The Nice i njihov kreativni genij – izvođena su i djela Beethovena, Bernsteina, pa i Boba Dylana!

U svakom slučaju, čitav projeki pršti genijalnošću ali na trenutke i beznađem. Ovakav model su u skorim vremenima koristili Moody Blues, Rick Wakeman Yes i drugi ali malo je tko ponovio sklad kojega su The Nice i londonska filharmonija postigli u Croydonu u poznu jesen 1969!

                                    Pet mostova nad rijekom Tyne u Newcastleu

Ova je suradnja zabilježena i tonski te predstavlja kičmu projekta Five Bridges Suite!

Sličan model suradnje će prakticirati i naredni Emersonov projekt ELP!

 

2

Dystopia-And-Smog

Characteristics of a Dystopian Society:

• Propaganda is used to control the citizens of society.
• Information, independent thought, and freedom are restricted.
• A figurehead or concept is worshipped by the citizens of the society.
• Citizens are perceived to be under constant surveillance.
• Citizens have a fear of the outside world.
• Citizens live in a dehumanized state.
• The natural world is banished and distrusted.
• Citizens conform to uniform expectations. Individuality and dissent are bad.
• The society is an illusion of a perfect utopian world.

dystopia

powered & provided by ©eXit

Save

Save

Save

Save

Save

Save

autor: Vjeran Stojanac, 27/07/2021

, , , ,

Vezane objave

Arhiva

Emigranti

15/12/2015.

Emigracija je stara koliko i čovječanstvo, no od masovnih seoba se tijekom devetnaestog, te posebice dvadesetog stoljeća profilirala u osobni izbor ugroženog pojedinca. Imajući u vidu ulogu umjetnika, u prvom redu književnika kao dežurnih društvenih kritičara, nije čudo što bi se takvi našli prvi na udaru, te bivali prinuđeni napustiti vlastitu zemlju. No, u kakvom su odnosu suvremena glazbena scena i emigracija? Postoje li još uvijek za glazbenike ‘nepoćudne zemlje i režimi’, ili je danas taj problem uglavnom sveden na pitanja kreativnosti i (non)konformizma?

I Often Dream of Trains

10:00–12:00 Četvrtak 30.3.2017.

Imaginarno putovanje među terminalnim postajama: iz parnjača u podzemene sustave, izron na površinu i hvatanje suvremenijeg vlaka, presjedanje u vagone vučene dizel strojem i … putovanje se nastavlja!

Stage Blood Is Not Enough

10:00–12:00 Četvrtak 12.10.2017.

Ovotjedno je izdanje Soda Fountaina poprilično eklektički posloženo, ali ujedno i nepredvidivo te turbulentno, što je čini savršenom glazbenom pozadinom za jedan turbulentan tjedan.

Rapsodija u ružičastom

10:00–12:00 Četvrtak 25.5.2017.

And as you rise above the fearlines in his frown
You look down
Hear the sound of the faces in the crowd!

Tjedna rotacija

Arhiva

Damu The Fudgemunk / Conversation Peace

THE BOO RADLEYS / Kingsize (1998)

TONSTARTSSBANDHT / What Has Happened

DARKSIDE / Modcast

MARIANNE FAITHFULL / The Montreux Years (Live)

PSIHOMODO POP / Sexy Magazin