KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Forgot about Dre

Saznajte kako je jedna od najvećih legendi hip-hopa zamalo otpisana i poslana u zaborav. Isto ne bi bilo loše kad bi poslušali emisiju sutra.

Motherfuckers act like they forgot about Dre.

Teško je danas zamisliti da je ova rečenica istinita, pogotovo kada uzmemo u obzir da je Dr. Dre jedan on najutjecajnijih i najpriznatijih umjetnika u povijesti žanra. Evo male priče za one koji ne znaju, ili podsjetnika za one koji su zaboravili, kako je legenda hip hopa zamalo pala u zaborav…

Dreova reputacija je bila gotovo uništena, sredinom 90ih, malo prije nego što je napustio Death Row records. Postao je “uncool”, i jedna od najčešćih meta u, tada vrlo popularnim, beefovima (svađama) među reperima, te je čak došlo do toga da su ljudi počeli sumnjati u njegove produkcijske sposobnosti (ako ćemo bit iskreni, ljudi ga i dan danas često prozivaju, no više o tome kasnije). Godine su prolazile i sve se više ljudi ukrcalo na vlak mržnje prema Dreu, pričalo se da je izgubio “ono nešto”, da je postao irelevantan za žanr i slično. Nije godinama ništa radio, uzimao je zasluge za tuđe pjesme, samo bi stavio svoje ime na produkciju i prodao to dalje. Ako se sjećate, prije nego što je “2001” izašao 1999e Dre nije imao album punih osam godina.

Između “Chronica” i “2001“, imao je samo dva veća hita. “California Love” s tada velikom zvijezdom 2Pacom, te “No Diggity” sa Blackstreetom, ali čak i kada je “No Diggity” izašao otvoreno su mu se rugali i ismijavali ga. 95e 2Pac je potjeran iz Interscopea, nakon njihovih “legalnih nesuglasica”, pa je potpisao za Dreov record lable. Dr. Dre je bio jedan od 2Pacovih najvećih idola, ali kako poslovica kaže “never meet your heroes”. Dre je napravio tri pjesme za 2Pacov album “All Eyez on Me” (“Cant C Me“, “California Love” i remix). Death Row records je htio da se Dreu da titula izvršnog producenta albuma, no kada je to čuo 2Pac se iz očiglednih razloga naljutio i napravio veliki skandal (u svom stilu). Jasno je govorio medijima da nema razloga da Dre dobije zasluge za produkciju čitavog albuma kada je napravio samo 3 pjesme od 27, a ostali producenti poput Daz Dillingera i Johnny J-a ne dobiju nikakve zasluge. No to je bila isključivo poslovna odluka, Dr. Dre je tada bio puno zvučnije ime i od samog 2Paca, te je bilo isplativije staviti njegovo ime na album, no 2Pac nije htio ni čuti za to, te je situacija ubrzo postala jako ružna. Prije nego je album uopće izašao Pac je počeo dissati Dre gdje god je stigao, jako se trudio istaknuti da je Dre napravio samo 3 pjesme, te bi to inače popratio raznim uvredama i sličnim. Ljudi iz Death Rowa su brzo popustili te je titulu izvršnog producenta dobio Daz Dillinger (koji ju je jedini zapravo zaslužio). Ljudi koji su tada bili blizu Drea tvrde da on nikada nije ni htio bit Pacov izvršni producent, nego da su drugi ljudi iz Death Rowa (Suge Knight) gurali tu odluku zbog marketinga albuma, pa su na kraju, kada je situacija potpuno izmakla kontroli, krivnju svalili na Drea. Tupac, ionako vrlo karizmatična osoba, je tada bio na vrhuncu svog utjecaja što je dovelo do toga da su se ljudi jednostavno počeli drugačije odnositi prema Dreu. Ta nova “atmosfera” na poslu mu je bila nepodnošljiva, te je ubrzo bio prisiljen napustiti record lable koji je sam osnovao. Potpuno je izgubio kreativnu kontrolu nad svim projektima unutar vlstite izdavačke tvrtke jer su ga mnogi ljudi (ne svi) prestali poštovati. Deathrow je počeo potpisivati umjetnike bez njegovog znanja i izdavati albume bez da ga išta pitaju, kao da njegovo mišljenje više nikome nije bilo bitno. Bio je potpuno isključen iz poslovne i kreativne (to je bio njegov dio posla) strane tvrtke.

Tada je izbacio “No Diggity” s Blackstreetom, i unatoč tome što je pjesma jako dobro stajala po pitanju ljestvica i popularnosti, Dre se našao pod općom paljbom zbog nje. 2Pac je brzo izbacio pjesmu s jako sličnim beatom potpuno posvećenu izrugivanju i dissanju Drea. Poslije tog incidenta, Dre se povlači i postaje dosta zatvoren. Ostavlja se hip hopa i počinje raditi na raznim privatnim projektima. Čak je surađivao s Nine Inch Nailsima i sl.

Ljudi uistinu jesu zaboravili na Drea.

U međuvremenu, on je pokušavao osnovati svoju izdavačku firmu, te je potpisao Eminema. Sada se to čini kao logičan potez, ali morate se sjetiti da tada Eminema nitko živ nije shvaćao ozbiljno, čak ni nakon njegovog prvog albuma. Tek nakon drugog albuma (“Marshal Mathers LP“) su kritičari počeli shvaćati genijalnost Eminema. Dakle, Dre izbacuje “Slim Shady LP” i ako tada niste kupili album, jedino što bi zapamtili je da je on nekakav comedy rapper koji je napravio “My Name Is“. Ljudi su gledali Drea kako se na sekundu pojavljuje u Eminemovom spotu i pitali su se “može li Dre pasti niže, nego što već je”. “Pojavljuje se u videu nekom smiješnom bijelom reperu”. Otprilike u to vrijeme, Dr. Dre je počeo raditi na svom “comeback” albumu kojim je htio ušutkati kritičare. Trebao se zvati “The Chronic 2”, ali su ga ljudi iz muzičke industrije još jednom “cock-blockali”. Njegova prijašnja izdavačka kuća je kupila prava na ime “The Chronic” tako da nije moga koristiti to ime. Tada je počeo s pričama da će se zvati “The Chronic 2000”, te da će zaobići pravne probleme tako da će cover albuma biti list marihuane s brojkom 2000 ispod, te će se album tehnički zvati samo 2000, ali će izgledati kao “The Chronic 200”. Deathrow je tada brže bolje izdao album pod imenom “The Chronic 2000” koji je sadržavao 12 diss pjesama kontra Dr. Drea. Njihov plan je bio da ga izdaju na isti dan kad i pravi Dreov album, te da tako zbune kupce da kupe anti-Dre album. Poslije toga, zaboravio je na ideju sa The Chronicom i samo ga nazvao “2001”, te im svima pokazao srednjaka.

Album je bio jako jako uspješan, i u to vrijeme je bio smatran remekdjelom s produkcijske strane. Dokazao je svima da su u krivu te je postao jedan od najmoćnijih ljudi u zadnjih 15 godina muzike upravo zbog toga.

Danas je prošlo više od 15 godina od kad je izbačen “2001”. Ljudi počinju ponovno pričati iste stvari, da mu treba predugo da napravi pjesmu, da je ispao iz igre, da je nebitan, i da nema ono nešto. Njegov sljedeći album – “Detox”, još poznat kao i album koji nikada neće izaći, je odgođen beskonačno puta i ljudi lagano odustaju.
Povijest se ponavlja.

PLAYLIST:

1. The Grammys are DEAD (rant)
2. George Benson – Give me the night
3. Average White Band – Pick Up the Pieces
4. Funkadelic – I’ll stay
5. Cameo – She’s Strange
6. Was (Not Was) – Papa Was A Rolling Stone
7. Nas – Nas Is Like
8. 2pac – Shit Don’t Stop (Feat. Y.N.V.)
9. 2pac – Straight Ballin’
10. D.I.T.C. (Fat Joe & Big L) – “Way Of Life” ft. Armageddon
11. The East Flatbush Project Ft. DeS – Tried By 12
12. J Cole – Crooked Smile (Original Version)
13. J Cole Revenge Of The Dreamers
14. Treasure Davis ft. J Cole – May The Bitten
15. J Cole – Bitchez ft. Bas and Omen
16. Curren$y – Godfather 4 Ft. Action Bronson
17. Freddie Gibbs ft. Earl Sweatshirt & Domo Genesis – Robes
18. Roots In Session & Vojko Vrucina – RootsInSession Speshal
19. Edo Maajka, Kandžija & Goran Bare – Baraba
20. Action Bronson & Roc Marciano – Pool Hall Hustler
21. Dirty Cannibal Peasants – Discordant Fool
22. Mick Jenkins – The Roots (OFFICIAL VIDEO)
23. Big Sean – 1st Quarter Freestyle
24. A$AP Mob Ft. Method Man – Trillmatic
25. Dječaci – Krek kuća (feat. Neki tvrdi likovi)
26. KIŠA METAKA ♦ FANI MONEY (feat. BORE BALBOA)
27. KAi Sky Walker – Martyr feat. Spark Master Tape
28. Skizzy Mars — Sirens
29. Jay-Z ft. Rick Ross – FuckWithMeYouKnowIGotIt
30. YG feat Drake – Who Do You Love

autor: petar, 30/01/2014

, , , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Impuls

21:30–0:00 Petak 3.2.2017.

Example, Your Old Droog i Wiki, RiFF RAFF….

Lavender

17/06/2016.

Alex Wiley, YG i BadBadNotGood imaju nove projekte i svi su odlični. Nove stvari su izdali Riff Raff, Danny Brown, Logic, Tyler the Creator i mnogi drugi.

Ne brini

05/06/2014.

Dva albuma koja smo jako dugo očekivali su izašla ovaj tjedan: Riff Raffov “Neon Icon” i 50 Centov “Animal Ambition”. Oba puštamo i recenziramo u emisiji.

Kreatin po fritulama

27/12/2013.

Konačni završetak sage o top 10 listi 2013-e koji se pretvorio u moje ljubavno pismo Kiši Metaka (a i nekim drugim umjetnicima).

Tjedna rotacija

Arhiva

MILDLIFE / Automatic

WORKING WEEK / Working Nights (1985)

IOGI / So Sad

ILLES BALEARS / India Street Radio

ELLIOTT SMITH / Live at Black Cat (17/4/1998.)

ŠUMSKI / baba spava (2000)