Yonkers

– – .

Novi Kanyeov album “The Life of Pablo”, Dreov rođendan, Big L-ov rođendan JLive, Skepta, Ferg, Dilla, Chance, Vic Mensa i još tona muzike..

Prije nepunih tjedan dana hip hop blogovi su nas dočekali s tužnom i nažalost ne toliko iznenađujućom informacijom da je veliki reper DMX pronađen onesviješten zbog predoziranja na nekom parkingu u njegovom rodnom Yonkersu. Policajci koji su ga pronašli su rekli da nije disao i da nije imao puls. Nakon nekoliko minuta oživljavanja puls mu se vratio, ubrzo je došla hitna i odvela ga u bolnicu uz dobru dozu Narcana. Ako je za vjerovati Swizz Beatzu DMX je sada u redu.

Nažalost malo je fanova hip hopa kojima je ova vijest došla kao iznenađenje jer je DMX već dosta vremena u izrazito lošoj životnoj situaciji. Da bi shvatili kako je nekadašnji kralj New Yorka doveo sebe u takvu situaciju moramo se vratiti na sam početak njegove priče. U Yonkers početkom devedesetih.

X je odrastao u Yonkersu dok je Yonkers još bio hood. Oca nije poznavao, a mama mu je bila ovisnica o teškim drogama. Praktički je samostalno živio od svojih ranih tinejdžerskih godina, a i do tada se nije mogao pohvaliti nekim izrazitim kućnim odgojem. Ubrzo se zatekao u svijetu ulice i oružje, droga, bande i slično su postali sastavni dio njegovog života. S nekih 14 godina jedan od njegovih ujaka mu je dao blunt za koji mu je prešutio da je pomiješan s crackom.

I tako sredinom devedesetih DMX se našao u sličnoj poziciji kao i dosta repera njegove generacije, pritisnut između repanja i benganja. Nije izdao skoro ništa muzike ali po New Yorku se već intenzivno pričalo o tom ludom momku iz Yonkersa koji bolesno repa, dolazi ravno s ulice i battleat će s bilo kom iz bilo kojeg razloga. U to vrijeme hip hop battleovi su puno značili i ako nisi bio oprezan svašta se moglo dogoditi zbog rezultata battlea.

U isto to vrijeme mladi up&coming reper pod imenom Jay-Z je već bio na dobrom putu da izbaci svoj legendarni album prvijenac „Reasonable Doubt“. To je bitno zbog toga što se Jay i DMX nisu baš voljeli, čak naprotiv imali su veliki beef. Jay je iz Brooklyna, X je iz Yonkersa pa je nekako logično da su oboje pretendirali na naslov kralja Ny rep scene, a još i uz to se baš nisu mogli podnijeti. Bilo je samo jedno logično rješenje tog sukoba, dogovorili su battle na neutralnom području – u Bronxu. SVI ljudi koji su išta značili u hip hopu i uličnoj kulturi u New Yorku su došli vidjeti tu dvojicu talentiranih repera kako repaju jedan protiv drugoga. Battle je navodno trajao tri runde što je na kraju ispalo više od 5 sati. Na kraju nitko nije mogao odlučiti tko je pobijedio. Jayeva ekipa je bila uvjerena da je Jay pobijedio, a DMXova ekipa je naravno tvrdila da je X pobijedio. Nitko nije htio izazivati daljnje sukobe u već dovoljno zagrijanoj atmosferi biljarske sale do kraja pune do zuba naoružanim uličarima sa svih strana New Yorka pa su odlučili da je rezultat neriješen.

I tako se X s nekih 26ak godina našao u situaciji da je imao neriješen rezultat s Jay-Zijem na neutralnom području. To se naravno daleko pročulo i ljudi su htjeli njegov album. Razmislite koliko je repera imalo toliki hype, a da su od njega nešto konkretno napravili. Ne baš puno. DMXov prvi album izlazi 1998. godine pod imenom „It’s Dark and Hell Is Hot“. Postaje instant klasik, istinski 10/10 album, debitira na prvom mjestu i ubrzo dobiva platinasto izdanje. Sirov je, mračan i sve u svemu izvrstan. Sedam mjeseci kasnije X izdaje još jedan album pod imenom „Flesh of my Flesh, Blood of my Blood“ koji također debitira na prvom mjestu i dobiva platinasto izdanje nedugo zatim. Postalo je očito da X cilja na Jayovu krunu. Dosta ljudi je već u tom momentu smatralo DMXa kraljem New Yorka i repa općenito. Jay je možda bio kralj mainstreama ali DMX je uvjerljivo držao ulice.

Godinu kasnije, 1999., izdaje još jedan album „And Then There Was X“ koji ponovno debitira na prvom mjestu i postaje platinast nedugo zatim. Album je više club friendly nego njegova prva dva albuma li je svejedno surov. X je tada bio na dobrom putu, a to su i svi očekivali, da potpuno preuzme rep scenu novog milenija.

2000. godine X je dobio ulogu u filmu „Romeo Must Die“ s Jet Lijem. U to vrijeme to je bila ogromna stvar. Film možda nije bio art klasik ili pretjerano kritički prihvaćen ali je bio ok i zabavan filmić. Film ga je lansirao u 2001. kada izdaje još jedan album pod imenom „The Great Depression“(koji debitira na prvom mjestu, i postaje platinast). Neke od DMXovih najznačajnijih pjesama su upravo na tom albumu. X je tada izgledao nezaustavljivo. Također je glumio u filmu „Exit Wounds“ sa Stevenom Segalom. Isto kao i Romeo, film nije baš kritički najbolje prihvaćen, ali je sve u svemu ok i gledljiv.

2003. godine X izbacuje još jedan album koji osvaja prvo mjesto i postaje platinast te još jedan sličan film koji se zvao „Cradle 2 The Grave“. Još jednom dokazuje svoju nezaustavljivost. Dominira u muzici, dominira u svijetu filma i s punim pravom se može reći da je postao ikona. Nitko ga nije „Etherao“ i nikada nije zatečen u havajskim košuljicama u glupastim spotovima.

Ubrzo dolazi 2004. godina i tu je već početak kraja za DMXa. Odnosno moment u kojem DMX više nije moga zadržavati svoje probleme iz privatnog života za sebe. Nije izdao album ali je glumio u još jednom filmu koji se zvao „Never Die Alone“ koji je bio jaaako loš. No puno veći problem se dogodio u šestom mjesecu te godine kada je uhićen na JFK aerodromu za milijun stvari. Navodno je pokušao ukrasti nekome auto oponašajući FBI agenta te je uz to imao kod sebe drogu i ilegalni pištolj i još je bio pijan dok je vozio isto to auto. Nekako je uspio izbjeći zatvor ali nikada više nije bio isti nakon tog događaja.

2006. izdaje „Year of the Dog Again“. Album nije baš dobar ali čak i uz to debitira na drugom mjestu i time postaje njegov prvi album koji nije odmah po izlasku bio broj 1. Također na tom albumu je DMXova posljednja istinski odlična stvar „Lord Give Me A Sign“.

Od tu pa nadalje stvari samo idu nizbrdo za DMXa. Ne može se riješiti problema sa zakonom. Muzika mu je postala jako loša. Duguje milijune u alimentaciji koje ne može teoretski otplatiti. Ostao je bez prijatelja u industriji i općenito mu je ostalo samo par pravih prijatelja. Tu i tamo se pojavljuje na intervjuima ili nastupima na kojima ne izgleda ni blizu zdravo ili normalno. Vjerojatno zbog aktivnog korištenja droge na nekim nastupima ali na većini se čini kao da je bio van sebe toliko dugo vremena da jednostavno nema šanse da se vrati u normalno stanje.

I to sve skupa je trajalo dvije godine. Dvije godine od apsolutnog kralja repa i legitimnog kandidata za titulu najboljeg ikada do izgorenog narkomana na ulicama Harlema. Danas X izgleda kao da je izašao iz jedne od onih reklama kojima su nas strašili da se ne drogiramo, a najgore od svega je što se u njemu još vidi glad za uspjehom i neosporivi talent kojeg je oduvijek imao. Još uvijek zna repat samo ima problema s razmišljanjem. Ako ga čujete ne ijednom od brojnih intervjua u kojima priča o svojoj djeci čut ćete da on zapravo želi skrbiti za svoju djecu kako ona to zaslužuju ali jednostavno to više nije u stanju.

Zapravo srceparajuća priča.

19/02/2016

autor: petar

Tags: , , , , , , , , , ,