KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

The Kandinsky Effect (KSET, Zagreb)

Ukoliko se petog studenog u večernjim satima zateknete u blizini zagrebačkog KSET-a, nipošto nemojte propustiti nastup pariškog tria ‘The Kandinsky Effect’, koji na specifičan način briše glazbene granice stvarajući svojevrsnu fuziju jazza, elektronike, post-rocka i hip-hopa!

home-photoEuropskim, američkim i japanskim muzičarima, producentima i bendovima upravo je koketiranje s digitalnom elektronikom pomoglo da se isticanjem svojeg elektroakustičnog pedigrea nametnu tržištu. S prodorom prvih Toshibinih laptopa na masovno tržište DIY etika, politika i estetika porušila je suštinske razlike između bendova kao što su Tied & Tickled Trio i Chicago Underground Duo. Odjednom su i prvi i drugi svirali na eminentnim klupskim festivalima širom svijeta, zamećući svoje pravovjerne korijene. Na tom tragu nalaze se i Warren Walker na saksofonu i elektronici, Gaël Petrina na kontrabasu i elektronici te Caleb Dolister na bubnjevima i laptopu, s tek pet godina starim bendom The Kandinsky Effect.

Svojim imenom bend navodi slušateljevu pažnju na multimedijalnost koja nastaje iz spoja slikarstva i prirodnih znanosti. U ovoj postavi bend djeluje netom od izlaska svog prvog albuma, od 2010. godine, nakon što je originalni bubnjar Gautier Garrigue napustio band. Kako je album objavljen za SNP Records, zamijenio ga je vlasnik dotične etikete Caleb Dolister. Kandinsky Effect ritmički su provokativni za generaciju koja daleko više drži do junglea i drum ‘n’ bassa, nego li do trimetričkog swing-kljucanja po ride-čineli. Dionice bas-gitare također su prijemčive nekome tko će među mnogobrojnim kvalitetama glazbe cijeniti i stimulaciju hmelja na brže varenje, što čini upravo suptilnim prebiranjem koje se u baladama može mjeriti s akustičnom gitarom.

Međutim, usprkos raznim stilskim srodnicima daleko profiliranijeg predznaka, bendu se ne može osporiti stanovita originalnost izraza, baš kao niti rafiniranost koja ga čini iznimkom u moru sličnih sastava. Stoga nije ni neobično da je „Synesthesia“ objavljena baš na Cuneiform Records, kod kanadskog izdavača koji se pokazao poroznim kako za najraznolikije predstavnike ne-anglofonih glazbenih kultura, tako i za najambicioznije underground junake iz bijeloga svijeta. I usprkos tome što Walkerova sola i krajnje neranjivo fraziranje izazivaju lagani osmijeh kod svakog iole ozbiljnijeg pravovjernog džezera, upravo taj izraz koji povezuje razne otoke u struji suvremenog klupskog života pokazao se kao dobitna kombinacija. Kako u životu, tako i na pozornici, najbitnija je mjera.

 

Vid Jeraj

Napomena: tekst je uz dozvolu autora i sitne uredničke izmjene prenesen s portala Ravno do dna.

autor: Vjeran Stojanac, 04/11/2013

,

Vezane objave

Arhiva

Ivana Vuković / Otok

21/07/2019.

U ponedjeljak, 22. i četvrtak, 24. srpnja 2019. u 21:30 u Ljetnom kinu Bačvice bit će izvedena predstava Otok Ivane…

Porno mix plaža 2

04/04/2019.

Jedan od rijetkih događaja—gostovanje fažanca u Splitu—započeti će 11.04.2019. u 20:00 sati, u galeriji NMG@Praktika (Dom mladih, Split).

Izložba hrvatskog dizajna 1112 (13. 9. – 15. 11. 2012.)

11/09/2012.

U Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu 13. rujna 2012. otvara se IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 1112, bijenalni pregled dizajnerske produkcije u svim područjima dizajnerskog djelovanja.

XONTAKT DFV

13/11/2012.

Ove posljednje dvije godine za XONTAKT zasigurno predstavlja beskompromisnu ustrajanost na poboljšanju edukacije i produkcije suvremene nezavisne izvedbene umjetnosti u…

Tjedna rotacija

Arhiva

SUFJAN STEVENS / The Ascension

VASCO ROSSI / Bollicine (1983)

NILÜFER YANYA / Crash

ANDREW WEATHERALL / Dalton Superstore

JUANA MOLINA / ANRMAL

Valentino Bošković / Velika Praska (2020)