SuperUho festival No.5

– – .

Ljeto je već u punom zamahu i manje-više svi smo napravili planove za godišnje odmore, upisali u kalendare destinacije i termine kada ćemo se otisnuti na obale, planine, otoke i naravno, festivale.
I nije da ih nema. Onaj tko ima viška slobodnog vremena stvarno moze birati i za svakoga se nađe ponešto. Od ekipe koja se loži na elektro zvukove, preko alternativnih, mainstream do ne znam kakvih sve okupljanja, za one sa plitkim džepovima do onih šta će isprsiti veliku lovu za neki mega spektakl.. Ukratko, skoro da svako “naše malo misto” ima neki festival ili priredbu.

Ipak , jedan od festivala koji zauzima posebno mjesto u srcu autora ove najave je Superuho u Primoštenu. Ok, subjektivan sam i priznajem to.
Ali ako ste poklonik zvuka koji njeguju organizatori festivala, ako vas zanima neki novi bend u usponu, ako želite poslušati neke bendove koji su dio obavezne lektire za svakog pop feaka ili želite čuti kako zvuče domaći bendovi iz regije, Superuho je mjesto za vas.

Jer osim festivala na kojem ćete provesti većinu vremena, grad Primošten je malo, privlačno i uređeno mjesto koje osim kristalno čistog mora ima baš sve šta se sadržaja tiče. Od prištavih tinejdžera, preko nudista pa sve do obitelji sa malom djecom , svatko će naći neki kutak za sebe. Zato, dođite na Superuho, karte nisu skupe, Primošten je bajkovit i ljeto kratko traje.

O festivalu:

Nakon uspješnog četvrtog izdanja SuperUho Festivala, koji je prošle godine po drugi put održan u biseru hrvatskog dijela Jadrana Primoštenu, ovom prilikom najavljujemo održavanje petog izdanja festivala, i to od 6. do 8. kolovoza 2018. Festival će se održati u istom prekrasnom, intimnom prostoru nekadašnjeg hotela Marina Lučica, koji se nalazi u neposrednoj blizini jedne od najljepših plaža na Jadranu. U navedenom je prostoru smješten i idiličan kamp u potpunosti natkriven gustom borovom šumom, u kojem zvučnu kulisu uz nezaobilazne cvrčke stvara i čaroban šum mora.

Ugodna i produktivna suradnja s telekomunikacijskom tvrtkom Iskon – generalnim sponzorom svih dosadašnjih izdanja SuperUho festivala – nastavlja se i novim izdanjem, obećavajući puno zanimljivih popratnih sadržaja, pogodnosti i poklona za posjetitelje.
Osim Iskona veliku potporu SuperUhu nastavljaju pružati i glavni pokrovitelji Općina Primošten te Turistička zajednica Općine Primošten (Primosten Tourist Board)

IZVOĐAČI:

RIDE

Uz niz mladih i manje mladih, ali zato odreda sjajnih izvođača, SuperUho uvijek vodi računa o onima koji su unatrag 20, 30 ili više godina mijenjali budućnost popularne glazbe, a čija je istinska vrijednost nerijetko prepoznata desetljećima poslije. Jedni od takvih su i Ride, četvorka koja je prije 30 godina u Oxfordu sa svojim suborcima My Bloody Valentine i Slowdive pokrenula pravu malu glazbenu revoluciju u Velikoj Britaniji.

Osamdesete su u europskoj prijestolnici glazbe bile desetljeće u kojem su gitare pale u drugi plan, a elektronska je glazba postepeno preuzela primat. Poniknuvši iz post punka britanski je synth pop zavladao tamošnjim top ljestvicama prve polovine osamdesetih, izbacivši pri tom niz izvrsnih pop albuma koji su na sjajan način spojili punk utjecaj sa synthevima nošenom plesnom glazbom. No već sredinom osamdesetih dolazi do zasićenja, a na sceni se pojavljuju dva benda koji će, pokazalo se kasnije, presudno utjecati na junake ove priče. Bili su to Cocteau Twins i The Jesus And Mary Chain, čiji je spoj neupitnog dara za pisanje predivnih pop pjesama i još većeg žara za glasnim sviranjem gitara, postavio temelje za nastanak shoegazea.

Samo dvije godine nakon osnutka, Ride u listopadu 1990. izbacuju svoj dugosvirajući prvijenac “Nowhere” koji se na iznenađenje mnogih strelovito uspeo na britansku ljestvicu najprodavanijih albuma, postavši najtiražnijim shoegaze albumom, ali i najprodavanijim izdanjem sve utjecajnijeg Creation Recordsa. U sklopu turneje kojom su u jesen te 1990. album promovirali diljem Europe Ride su u sam osvit rata posjetili i Zagreb, te tako dodatno potvrdili njegov tadašnji status grada koji je postao nezaobilaznom točkom na turnejama brojnih važnih izvođača. No pravi je šok uslijedio po dolasku u Japan gdje ih je na aerodromu dočekalo 200 tinejdžerica s buketima narcisa u rukama, još uvijek nije do kraja razjašnjeno gdje su i kako to cvijeće pronašle u prosincu. Drugi i komercijalno još uspješniji album “Going Blank Again” Ride su izbacili u proljeće 1992., a laganim odmicanjem prema power popu mnoge su nagnali na usporedbu s kolegama sa zajedničke etikete, legendarnim Škotima Teenage Fanclub, uz redovite pohvale na uspješnu nadogradnju dotadašnjeg zvuka.

Premda su i iduća dva albuma predstavljala komercijalni uspjeh, onaj kod kritike je izostao, a razloge za kreativne podbačaje mnogi su pronašli u sve izraženijim trzavicama na relaciji Andy Bell (solo gitara i vokal) i Mark Gardener (glavni vokal i ritam gitara). To je otišlo toliko daleko da su sami članovi benda njihov treći album “Carnival of Light” među sobom zvali “Carnival of Shite”. Smirivanju strasti i popravljanju situacije unutar benda nije pomogla niti činjenica da se dotad dobrano zakuhala nova i komercijalno još daleko uspješnija glazbena priča, ona koju danas znamo kao Britpop, a kojoj su put do nastanka popločali upravo Ride i kolege iz shoegaze revolucije. Bilo je jasno da su Ride došli do svog kraja, Andy Bell postaje basist tada najpopularnijeg britanskog, a vjerojatno i svjetskog benda Oasis i nitko više nije gajio nadu da ćemo išta novog čuti od ove četvorke, a kamo li da ćemo ih vidjeti uživo.

No kako je u proteklih desetak godina s obje strane Atlantika jačao interes brojnih mladih nadarenih glazbenika spram shoegazea, odnosno dream popa, tako su medijima i javnosti ponovo postali zanimljivi oni koji su navedenu scenu stvarali. Prvi koji su se uspješno okupili bili su My Bloody Valentine, a prije četiri godine svoj su povratak najavili Ride i Slowdive. Prije točno godinu dana Ride su objavili i svoj povratnički peti studijski album, kojeg je producirao poznati britanski Dj Erol Alkan, a koji je naišao na odobravanje od strane kritike i, što je još važnije, publike.

Linkovi:

https://www.thebandride.com
https://www.facebook.com/RideOX4/

Video:



Turbonegro

Kao prvo veliko festivalsko ime potvrđeni su norveški rock’n’roll genijalci i jedno od najvećih imena skandinavskog rocka zadnjih 30 godina Turbonegro. Nakon što su se 2012. po drugi put vratili iz hibernacije te povratničkim albumom “Sexual Harassment” potvrdili svoj status nedodirljivih gay rock titana, šest godina kasnije objavljuju svoj deseti album “Rock’N’Roll Machine” s kojim će napokon nakon punih 10 godina i spektakla na Harteri ponovo zasvirati u Hrvatskoj. Glazbeno su Turbonegro oduvijek ukorijenjeni u punk, garažnom i hard rock zvuku Ramonesa, Black Flaga, The Stoogesa i AC/DC, no s godinama je utjecaj glam-rocka sve više dolazio do izražaja, a shodno tome i njihov je vizualni identitet postajao sve kreativniji i osebujniji. No činjenica da su vjerojatno najpoznatiji gay rock bend na svijetu nimalo ih ne sprječava da se u svojim pjesmama uspješno obračunavaju s pretjeranom političkom korektnošću, stoga ne čudi da za sobom vuku horde obožavatelja te da imaju i službene klubove ljubitelja nazvane Turbojugend, klubove kojih je više od 2300 diljem svijeta. Ukratko, glasna, nesputana i divlja zabava je zajamčena.

Linkovi
http://turbonegro.com/
https://www.facebook.com/TurbonegroHQ/

Video


!!! (Chk Chk Chk)

Chk Chk Chk punih šest godina nisu svirali u Hrvatskoj, a sad će naša publika biti u prilici ih gledati čak 2 puta u samo 4 mjeseca. Njihov je veliki povratak među ovdašnje fanove najavljen najprije koncertom u organizaciji radija Yammat FM koji je ekspresno rasprodan, pa ovom najavom svima onima koji su ostali bez ulaznice dajemo novu šansu da se isplešu uz jedno od najdražih nam dance punk imena. Pokrenuti prije 22 godine u Sacramentu od strane pjevača Nica Offera ova grupa je postepeno gradila status unutar američke underground scene. Spajanjem zaraznih house beatova s funkoidnim bas linijama i post punk gitarskim dionicama !!! su vrlo brzo postali živom atrakcijom o čijim se urnebesnim nastupima glas proširio i izvan scene u kojoj su potekli, što im je odškrinulo vrata prema mainstreamu i postavilo stepenice prema pozornicama svih značajnijih svjetskih festivala. Sa sedam albuma za sobom i već petnaestogodišnjom podrškom iznimne izdavačke kuće kakav je britanski Warp Records, !!! nastavljaju sa svojom glazbenom misijom i svojom nezaustavljivom pozitivnom energijom uspijevaju rasplesati i najokorjelije neplesače.

Linkovi

Home


https://www.facebook.com/chkchkchk/
https://www.instagram.com/chkchkchk_og/

Video


John Maus

Prvi u nizu je multinadareni američki glazbenik, skladatelj i filozof John Maus rođen prije 38 godina u američkom gradiću Austinu u saveznoj državi Minnesoti. Kao i kod mnogih drugih nadarenih kolega, i kod njega je glazba igrala važnu ulogu od najranijeg djetinjstva. Rođen u doba kad je synth pop bio u svom zenitu, glazbom se počeo baviti već u osnovnoj školi dok su mu zidove sobe preplavljivali plakati Nirvane. Od samih je početaka kod njega bila prisutna konfrontacija s jedne strane punka kalifornijskih legendi Germs ili eksperimentalnog zvuka electro pionira Cabaret Voltairea, a s druge glazbe iz filmskih klasika osamdesetih poput Star Treka ili Robocopa. Ključnim se za njegov budući glazbeni put pokazalo prijateljstvo s Arielom Pinkom kojeg je upoznao tijekom studija eksperimentalne glazbe na California Institute of the Arts, a koji je kod njega pobudio snažniji interes prema pop glazbi. Premda su mu prva dva albuma prošla gotovo nezamijećena, trećim “We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves” objavljenim 2011. pridobiva naklonost kritike i polako ali sigurno širi bazu svojih obožavatelja. Kad su krenule turneje na kojima se Maus pokazao kao ne samo sjajan glazbenik već i vrhunskih performer, postaje mini zvijezdom brojnih značajnih svjetskih festivala. Paralelno je s glazbenom radio i na svojoj znanstvenoj karijeri, pa je tako uz predavanje filozofije na havajskom univerzitetu u međuvremenu obranio i doktorsku disertaciju iz političkih znanosti, ne čudi da je do objavljivanja četvrtog aktualnog mu albuma “Screen Memories” prošlo punih 6 godina. Kritika ga je još jednom obasula hvalospjevima, pojavio su na nizu popisa najboljih izdanja protekle 2017., a polako je zakoračio i na Billboardovu ljestvicu najprodavanijih albuma u SAD-u. Ovo će biti njegov prvi nastup u Hrvatskoj.

Linkovi:
http://www.johnma.us
https://johnmaus.bandcamp.com
https://web.facebook.com/John-Maus-141499528174

Video:


…And You Will Know Us By The Trail Of Dead

Kad je 2001. objavljeno da su velike teksaške post-hardcore nade …And You Will Know Us by the Trail of Dead potpisali ugovor s Interscopeom malo tko je očekivao da će kao plod njihovog prelaska na veliku etiketu nastati jedno od ključnih izdanja glasnog i nesputanog gitarskog rocka 21. stoljeća. Bilo je previše razloga za skepsu, pogotovo nakon sjajnog drugog albuma “Madonna” objavljenog za Merge Records. Do 1999. Merge se isprofilirao u jednog od najvažnijih nezavisnih izdavača u Americi za kojeg su tijekom devedesetih svoja ključna izdanja objavili velikani poput Superchunka, Lambchopa ili Neutral Milk Hotela, a za kojeg će svoja prva četiri albuma naknadno objaviti i danas planetarno popularni Arcade Fire.

Merge se jednostavno nametao kao idealno okruženje u kojem će ovi momci iz Austina moći iskazati sav svoj neupitni potencijal, pa činjenica da su se odlučili na prelazak pod okrilje velikog izdavača nije zvučala nimalo obećavajuće. Kako li su samo skeptici ostali zatečeni kad je u veljači 2002. svjetlo dana ugledao “Source Tags & Codes”, koji je sa svojih 45 minuta briljantne gitarske baraže, koja se izmjenjivala s ambijentalnim post rock dionicama i moćnim prog rockom, razoružao i najgorljivije protivnike kolaboracije s velikim diskografima. Ni hvalospjevi kritike ih nisu mimoišli pa im je tada već iznimno utjecajni Pitchfork dodijelio čistu desetku, a jedini razlog zbog kojeg ih nisu uvrstili na sam vrh najboljih albuma 2002. bio je što su te iste godine Interpol objavili “Turn On the Bright Lights”, a Wilco “Yankee Hotel Foxtrot”.

Kad ih je napokon ekipa Žednog uha u proljeće 2007. po prvi put ugostila u Zagrebu gdje su promovirali svoj tada aktualni i posljednji album izdan za Interscope “So Divided”, bilo je jasno da se remek djelo poput “Source Tags & Codes” vjerojatno više nikad neće ponoviti, ali je jednako tako postalo jasno da je u pitanju fantastičan bend koji na nastupima troši i posljednje atome snage, te u pravilu sviraju koncerte za pamćenje. Jedanaest godina nakon hrvatske premijere, Trail of Dead stižu nam ponovo, ovaj put u Primošten gdje će u cijelosti odsvirati jedan od zasigurno najboljih albuma prve dekade 21. stoljeća.

Linkovi:

http://trailofdead.com
https://www.facebook.com/andyouwillknowusbythetrailofdead/
http://www.superballmusic.com/artist.aspx?IdArtist=301

Video:



Pallbearer

Na ovogodišnjem SuperUhu zasigurno neće nedostajati glasnih gitara i moćnih rifova, a za to će se dodatno pobrinuti i doom metal prog rock prvaci američke savezne države Arkansas Pallbearer. Već svojim prvim albumom “Sorrow and Extinction” ova četvorka zavela je glazbenu kritiku i to ne samo onu specijaliziranih metal i prog rock magazina, pa ga je tako primjerice Spin uvrstio među 50 najznačajnijih izdanja, a Pitchfork proglasio najboljim metal albumom 2012. godine.

Dvije godine poslije izlazi “Foundations of Bourdain” snimljen s legendarnim producentom iz San Francisca Billyjem Andersonom (Sleep, Swans, Melvins, Neurosis) te nailazi na ekstatične reakcije glazbene kritike, koja još jednom naglašava činjenicu da su Pallbearer jedan od rijetkih novih metal bendova koji uz savršen gitarski ton ima pjevača koji zapravo zna pjevati i to radi izvrsno. Po prvi put ulaze na Billboardovu ljestvicu najprodavanijih albuma, Decibel im dodjeljuje titulu albuma godine, a na svoje godišnju listu uvrštava ih veliki Rolling Stone.

Za svoj treći, prošle godine objavljen, album “Heartless” bend se vraća tamo gdje je sve krenulo te ga snimaju u Arkansasu gdje na vidjelo dolazi očiti tehnički napredak same grupe, ali i ambicioznije strukture novih pjesama. Pallbearer na ovom albumu donose kompleksniju zvučnu arhitekturu koja objedinjuje klasični prog rock sa sirovom himničnošću alt-rocka devedesetih i doom metalom, dok se u tišim i ambijentalnijim dionicama nerijetko javljaju asocijacije na psihodeliju Pink Floyda, pa čak i post-rock jednih Godspeed You! Black Emperor. Uz ponovni ulazak na Billboardovu, Pallbearer su se s “Heartless” našli i na ljestvicama najprodavanijih albuma u Njemačkoj i Belgiji čemu je nedvojbeno pridonijela i odluka da u Europi potpišu za kultni njemački Nuclear Blast Records. Nakon što su jesenas otvarali europsku turneju za Paradise Lost te tako po prvi put nastupili u Zagrebu, Pallbearer će sada odraditi i svoj prvi festivalski koncert u Hrvatskoj, a pri tom će im dobro društvo praviti Turnonegro, Chk Chk Chk, John Maus, No Age, Earthless, Blue Hawaii, Šumski, NLV i Them Moose Rush.

Linkovi:
http://pallbearerdoom.com
https://pallbearer.bandcamp.com
https://www.facebook.com/pallbearerdoom/

Video:


Algiers

“Jesu li Algiers najinovativniji bend današnjice? Daleko od toga, ali to ni ne trebaju biti. Svakako su izvrstan sastav koji pršti od energije, svira odličnu glazbu i prava poslastica za vidjeti uživo.” (Ivan Laić – Ravno do dna). Ovo je samo jedan je u nizu hvalospjeva koje je premijerni hrvatski nastup američko-engleske četvorke u siječnju izazvao kod domaće glazbene kritike, pri čemu se dotični novinar referirao na činjenicu da ih je utjecajni američki Paste Magazine neposredno pred zagrebački koncert proglasio najinovativnijim bendom današnjice. Puna Močvara učinila je žednouhu ekipu sretnom i ponosnom na činjenicu da je zagrebačka publika i dalje u stanju prepoznati velike glazbene vrijednosti katkad i prije ostatka svijeta, najpoznatiji primjer iz prošlosti zasigurno je onaj grupe The National. No pravo je iznenađenje uslijedilo kad su se nakon koncerta Algiers počeli raspitivati o SuperUhu kojeg su, kako se kasnije ispostavilo, još lani odabrali i svom menadžmentu prezentirali kao jedan od tri europska festivala na kojima žele zasvirati. Bilo je to podjednako iznenađenje za bend, koji do tog trenutka nije znao da su ih upravo organizatori ovog festivala i doveli u Zagreb, ali naravno i za ljude koji stoje iza SuperUha kojima je to bio veliki kompliment i još jedna potvrda vrijednosti ovog projekta.

Razne se godine spominju kao početak djelovanja ovog glazbenog kvarteta porijeklom iz Atlante, glavnog grada američke savezne države Georgije, no kako sami članovi grupe Algiers navode tek su 2012. objavom prvog singla “Blood” shvatili da je to ono čemu su težili tijekom godina glazbenog istraživanja. Ta se njihova vizija u potpunosti iskristalizirala do objavljivanja istoimenog albuma prvijenca 3 godine kasnije, albuma koji je izašao za jednu od najznačajnijih nezavisnih etiketa danas – Matador Records.

Njihov je spoj gospel vokala i gitarističke glazbe u rasponu od post punka Gang of Foura ili A Certain Ratia do electropunk i industrial prizvuka kultnih Suicidea, zaintrigirao glazbenu kritiku koja je u pravilu ostala zatečena originalnošću i visokom razinom kvalitete koju su već na svom prvom albumu Algiers isporučili. Kao i obično postojala je kod mnogih skepsa i strah od “ukletog” drugog albuma koji se nerijetko događa onima koji se odlučuju implementirati nove i nekonvencionalne ideje, pa se takvi već na svom drugom pravom izdanju počinju vrtjeti u krug bezuspješno tražeći izlaz iz okova revolucionarnog im albuma prvijenca.

Na našu sreću Algiers su uvjerljivo demonstrirali kako u njihovom slučaju strahu mjesta nije bilo, jer ljetos je objavljeni “The Underside of Power” razoružao i najveće skeptike donijevši im hvalospjeve od strane većine bitnih glazbenih medija kao što su A.V. Club, AllMusic, Drowned In Sound, Clash, Alternative Press, The Quietus ili The Wire. Snimljen u Bristolu a produciran od strane Adriana Utleya (Portishead) ovaj album snažno i beskompromisno progovara o sadašnjosti koju proživljava ova četvorka smještena između New Yorka, Londona i Atlante. Stvarnost je to koju podjednako diktira Trumpova Amerika kao i sve izraženija ksenofobija u Velikoj Britaniji, stvarnost kojoj se Algiers odlučno suprotstavljaju svojim strastvenim spojem gospela, soula i post punka.

Algiers su Franklin James Fisher na vokalu, Ryan Mahan na bas gitari, Lee Tesche na gitari, a odnedavno je punopravni član benda i Matt Tong, nekadašnji bubnjar i suosnivač grupe Bloc Party.

Linkovi:

Home


https://www.facebook.com/Algierstheband/
https://www.instagram.com/algierstheband/

Video:


No Age

No Age je Zagreb imao sreću uhvatiti čak dva puta u manje od šest mjeseci. Bilo je to na samom početku ovog desetljeća kad je bučno-eksperimentalni lo-fi pop punk dvojac iz Los Angelesa na krilima iznimno hvaljenih albuma “Nouns” i “Everything in Between” oduševio prepuni KSET. Dean Spunt i Randy Randall sa sviranjem su započeli u hardcore bendu Wives, da bi 2006. odlučili promijeniti priču i nastaviti djelovati kao duo. Premda se na prvu može činiti kako takva forma ograničava, ovi momci potvrđuju upravo suprotno jer pokazalo se da im daje veću slobodu i olakšava plasiranje gomile ideja koje iz njih izviru. Nakon niza singlova koji su 2007. objedinjeni na njihovom prvom velikom izdanju „Weirdo Rippers“, potpisuju za Sub Pop i godinu dana poslije objavljuju fenomenalni “Nouns”, album kojim su uvjerljivo zasjeli na godišnje liste najboljih izdanja većine svjetskih eminentnih glazbenih medija kao što su Tiny Mix Tapes, Rolling Stone, PopMatters ili Spin, dok su se samo Fleet Foxes i Portishead našli ispred njih na vjerojatno najiščekivanijoj godišnjoj listi, onoj magazina Pitchfork. Kao zanimljivost valja izdvojiti da su ovim albumom zaradili i svoju zasad jedinu nominaciju za nagradu Grammy, za najbolji omot. Početkom ove godine No Age su se vratili svojim petim po redu albumom “Snakes Like a Haircut”, još jednom razoružali glazbenu kritiku i obradovali nas odlukom da za svoj prvi festivalski nastup u ovoj zemlji odaberu SuperUho.

Linkovi:
http://noagela.org
https://noage.bandcamp.com
https://web.facebook.com/noagela/

Video:


Earthless

Za svoj su prvi dolazak u ovaj dio svijeta Earthless odabrali Primošten i na tom smo im neizmjerno zahvalni. Premda ova trojka iz San Diega djeluje već 17 godina i za sobom imaju 5 albuma njihov ih je spoj psihodelije i hard rocka držao van fokusa mainstream medija, no zato su izgradili pozamašno fanatično sljedbeništvo kako unutar američke, tako i europske underground scene. Budući da su psihodelični i prog rock u proteklih nekoliko godina doživjeli strahovit komercijalni uzlet za očekivati je i da Earthless uskoro dobiju zasluženi komercijalni tretman bez obzira na to što je u pitanju instrumentalan bend, a znamo koliko je takvima teže doći do šire publike.

Linkovi
https://www.earthlessofficial.com/
https://earthless.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/earthlessrips/

Video


Blue Hawaii

Da !!! ne budu usamljeni u misiji razgibavanja udova i zagrijavanja mišića publike SuperUha potrudit će se sjajni kanadski electro pop duo Blue Hawaii. S tri albuma za sobom od kojih je posljednji prošle godine objavljeni “Tenderness” naišao na odobravanja sve brojnije publike ali i kritike, Blue Hawaii iznimno uspješno spajaju plesnu glazbu devedesetih s neupitnim darom za pisanje svježih i nezaboravnih pop pjesama.

Linkovi
https://bluehawaii.bandcamp.com/

Video


Pick A Piper

Pick A Piper je ime iza kojeg se krije Brad Weber, bubnjar grupe Caribou, a kroz koji ovaj multiinstrumentalist povezuje plesne strukture pjesama sa zvukovima prirode, tvoreći tako spoj sintetičkog i organskog, spoj kojim će savršeno zaokružiti i zatvoriti ovogodišnji festival.

Linkovi:

https://pickapiper.bandcamp.com

https://www.facebook.com/pickapiper/

Video:



Šumski

Legendarni zagrebački Šumski su se vratili kako bi nakon dugogodišnje hibernacije objavili svoj peti po redu album “Ostrvo ledenog kita”, ali i zasvirali u šumi na prilazu predivnom Primoštenu. Osnovani sada već davne 1991. u svojoj su glazbi objedinili utjecaje afro, kraut rock, new wave, avant pop, prog-rock, kao i glazbe iz crtanih filmova, što ih i dalje čini jedinstvenom pojavom na sve bogatijoj domaćoj glazbenoj sceni.

Linkovi:
https://sumski.bandcamp.com
https://web.facebook.com/Sumskizvuk

Video:


NLV

Čast da budu prvi među domaćim snagama na festivalu pripala je pulskom indie folk triju s prizvukom psihodelije, a koji se odazivaju na ime NLV. Premda im je SuperUho šansu pružio već na prvom izdanju festivala kad su u kasno popodne u akustičnom izdanju zasvirali na plaži, došlo je vrijeme da im se omogući da na središnjoj pozornici pokažu zbog čega su postali jednima od perjanica sve bogatije domaće kantautorske scene.

Linkovi
https://nlvofficial.bandcamp.com/
https://www.instagram.com/nlvofficial/
https://www.facebook.com/NLVofficial/

Video


Crvi

Beogradski Crvi postoje od 2014. godine. Damjan Babić i Vladimir Pejković, kroz godine su jezgra benda, a kroz postavu prolaze i brojni poznati glazbenici s tamošnje sve bujnije scene kao što su Boris Vlastelica, Dragan Jovanović, Ivan Skopulovič i Marko Benini. U veljači 2017. godine Crvi objavljuju svoj prvi studijski album “Piše nam se dobro”, a tri pjesme s ovog albuma ekranizirane su u režiji Mine Đukić: “Sestra, majka, ja”, “Lažem i kradem” i “Zgužvana pesma”.

U rujnu iste godine postavu Crva osvježuju dvoje nadarenih mladih glazbenika – Sergej Sokolov i Andrej Mladenović, dok kontinuiran rad grupe donosi novu zvučnu sliku i nove materijale. U suradnji s Urošem Milkićem (Down There Studio) i Casparom Wijnbergom (Studio Zmaj) početkom 2018. godine započinju snimanje novog albuma, satkanog kompleksnijim i nekonvencionalnijim muzičkim rješenjima usporedno s onima koja su se našla na debitantskom albumu.

Obogaćeni angularnim gitarskim teksturama i nadahnutim, intenzivnim udarcima, još odvažniji u svojoj beskompromisnosti i nepredvidivosti, Crvi nastavljaju lutati i osvajati nove zvučne predjele.

Linkovi:

https://grupacrvi.bandcamp.com
https://www.facebook.com/grupacrvi/
Crvi

Video:



Porto Morto

Porto Morto je bend iz Zagreba koji je aktivan od 2011. godine, te se oformio unutar JeboTon kolektiva. U razdoblju između 2011. i 2016. grupa aktivno svira na festivalima i u klubovima po Hrvatskoj i regiji. Tijekom tog razdoblja radi na pjesmama koje su krajem 2016. izašle na istoimenom debi albumu produciranom u Kramasonik studiju u suradnji s Hrvojem Nikšićem. Specifičnim glazbeno-vizualnim izrazom odbijaju žanrovske podjele, a publika ih dočekuje kao pozitivno osvježenje na sceni. U 2017. sviraju brojne koncerte i festivale, rasprodaju KSET i pune Veliki pogon Tvornice Kulture povodom promocije albuma vrlo dobro prihvaćenog od strane publike i kritike.

“Ovaj album velik je u svjetskim okvirima, jer nudi nov i svjež pristup glazbi neopterećen standardnim zakonitostima popularne glazbe. Oni koriste elektroniku ravnopravno s brass sekcijom, bas linije pozivaju na ples, a gitara i klavirske dionice prate tekstove i liriku koja je svijet za sebe… Bez sumnje jedan od najboljih ovogodišnjih albuma objavljenih u Hrvatskoj” – napisao je Dubravko Jagatić u Nacionalu, dok ga je Ilko Čulić proglasio drugim najboljim domaćim albumom u 2017. godini pri čemu je za 24sata Express zaključio: “U alternativnom sektoru ponajbolji album ima zagrebački art rock sastav Porto Morto, čiji se istoimeni prvijenac nametnuo kao najugodnije domaće glazbeno iznenađenje u protekloj sezoni… Porto Morto donio je potrebno osvježenje na zagrebačke pozornice.”

Bend trenutno radi na drugom albumu.

Članovi benda su: Roko Crnić (glas, bas gitara), Hrvoje Klemenčić (klavijature, glas), Matija Brajković (gitara), Matej Perić (bubnjevi), Marijan Uroić (udaraljke), Antun Aleksa (trombon, glas), Juraj Borić (truba, glas) i Mak Murtić (saksofon).

Linkovi:
https://porto-morto.bandcamp.com
https://www.facebook.com/PortoMortoZG/

Video:


Them Moose Rush

I kao zadnje, ali ne manje vrijedno ime ove prve festivalske objave iz Bjelovara dolazi sjajan prog noise rock trio Them Moose Rush. Kao što je već rečeno u najavi grupe Earthless, prog rock upravo živi svoju novu mladost, a Them Moose Rush u tome igraju sve bitniju ulogu i u svjetskim okvirima. Velika se priča pokrenula oko ovih supernadarenih dečki, pa su tako njihov upravo objavljeni album “Don’t Pick Your Noise” uz primjerice naš Ravno Do Dna koji im je dodijelio čistu desetku, nahvalili brojni svjetski relevantni glazbeni mediji. Velike čestitke i dobro došli na SuperUho.

Linkovi
http://themmooserush.com/
https://themmooserush.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/themmooserush/

Video


Tyger Lamb

Četveroglavi vremeplovac s dušom tigra u koži janjeta rođen je u jednoj zagrebačkoj garaži na zimu 2016. Zbor sedam crnih vrana graknuo je Tyger Lamb dok se osam nogu spuštalo u tamu podzemne garaže, a njihovi nedužni vlasnici nisu ni slutili da iz nje neće izaći isti. Nakon što su pod utjecajem bluesa, surfa, soula, duba, rockabillyja i drugih stilova spašenih od zuba vremena mutirali u jedno biće, u svibnju 2018. na svijet donose kroniku svog rođenja, Born into This, u izdanju Dirty Old Labela.
Tyger Lamb laje na mjesec, a priča i u snu. Ponekad sanja na javi, a ponekad mašta o svijetu bez JavaScripta i sprava. Povremeno se pretvori u sirenu, pa onda opet u četiri Clarka Kenta. Iako su još mladi, vole sve što vole stari i poštuju narodne običaje, pridružite im se na pivu na svom omiljenom festivalu!

Linkovi:
https://tygerlamb.bandcamp.com/releases
https://www.facebook.com/tygerlamb/

Video:


Harvo Jay

Harvo Jay su zadnje domaće ime na popisu i najmlađi među brojnim mladim glazbenicima ovogodišnjeg festivala. Ovaj je dream noise/noise pop trojac čiji zvuk karakteriziraju dramatične promjene i ćudljivi sumorni vokali. Za sobom imaju s EP-a i hvaljeni lanjski album prvijenac “Sok od agonije”. U svom su kratkom postojanju odsvirali brojne koncerte a s natjecateljskim se festivala uglavnom vraćaju s pobjedama. Budućnost je definitivno njihova.

Linkovi:

https://harvojay.bandcamp.com
https://www.facebook.com/harvojay/
https://www.instagram.com/harvojayband/

Video:



Koncept glazbenog programa zadržat će svoj prepoznatljiv intimni format uživanja u glazbi i koncertnom ambijentu gdje će nastupiti pažljivo i s ljubavlju izabrani izvođači svjetske i r• SuperUho Festival (6.8. – 8.8.) • Primošten •

• Kamp • 4.8. – 9.8. •

Prodajna mjesta

Tourist agency Laguna (Tepli bok 25), Primošten
Azimut (Obala palih omladinaca 2), Šibenik
Cd Shop Butiga (Jurja Šižgorića 2), Šibenik
caffe bar “BASKET” (Domovinskog rata 42), Split
Dallas Music Shop Rijeka (Splitska 2), Rijeka
Dirty Old Empire (Tratinska 18), Zagreb
Rockmark (Berislavićeva 13), Zagreb

| Festivalska ulaznica × 190 kuna do 31.12., 220 kuna do 18.4., 250 kuna do 30.6., 290 kuna do 6.8., 320 kuna na ulazu |
| Kamp × 60 kuna do 31.12., 90 kuna do 18.4., 120 kuna do 18.6., 150 kuna do 8.8. |

Koncept glazbenog programa zadržat će svoj prepoznatljiv intimni format uživanja u glazbi i koncertnom ambijentu gdje će nastupiti pažljivo i s ljubavlju izabrani izvođači svjetske i
regionalne glazbene scene. Kako bi dočarali programski koncept onima koji nisu posjetili protekla izdanja SuperUho Festivala spomenimo samo neke od izvođača koji su dosad nastupili: The National, Einstürzende Neubauten, Mark Lanegan, Devendra Banhart, Buzzcocks, Mudhoney, Frank Turner & The Sleeping Souls, Shellac, Peter Hook & The Light, Conor Oberst, Liars, Lightning Bolt, Flogging Molly, Fuck Buttons, M Ward, Sun Kil Moon, Of Montreal, Black Lips, Shobaleader One, Tuxedomoon, Earth, Chelsea Wolfe, Saul Williams, Sara Renar, Disciplin A Kitschme, Žen, Repetitor, Damir Avdić, PCVC, Seven That Spells, ABOP, Diskodelija, Close Distance, The FogSellers, Pridjevi i mnogi, mnogi drugi.

Nakon što je festivalski kamp dvije godine zaredom bio krcat pokazalo se da njegovo ovogodišnje povećanje na dvostruko veću površinu neće biti dovoljno pa SuperUho za iduću godinu najavljuje njegovo daljnje širenje i dodatno uređenje terena kako bi boravak festivalskih gostiju bio čim ugodniji. Kamp će biti otvoren već 4. kolovoza u 12:00 sati i radit će sve do 9. kolovoza do 12:00 sati.

http://www.superuho.com
https://www.facebook.com/Superuho.festival

http://instagram.com/superuho.festival/
https://www.facebook.com/zedno.uho

25/07/2018

autor: tomislav gracin

Tags: ,