Sublime (1996.)

U Nezaboravnim vatrama ovog tjedna podsjećamo se Sublimea. Sublime je treći i službeno zadnji album u diskografiji istoimenog benda.

SUBLIME-PHOTO-2-125 svibnja 1996. u 28. godini života heroinom se predozirao Bradley Nowell. Istoimeni album sastava Sublime, inače treći i službeno zadnji u njihovoj diskografiji, izlazi 30. srpnja iste godine, dva mjeseca nakon. Srž originalne postave činili su:

Bradley Nowell – vokali, gitare, orgulje, klavijature

Eric Wilson – bas, klavijature

Bud Gaugh – bubnjevi i udaraljke

Tročlani sastav okupio se 1988.g. na Long Beachu u Kaliforniji, a 1994. su potpisali za MCA koja im izdaje 2. album Robbin’ the Hood te potom 1996. Sublime. Započeli su kao punk bend da bi vremenom usvojili elemente reggea i ska glazbe. Prvi album 40 Oz. to Freedom izdaju samostalno 1990.

Sublime je uglavnom snimljen u studiju Willia Nelsona u Austinu, država Texas. Producent Paul Leary je pred kraj snimanja poslao Novella kući jer je njegova ovisnost postala smetnja. Album je kolaž različitih glazbenih stilova od laganog hip-hopa, reggea, ska, duba, hardcorea, punka … Upravo te različitosti stopljene u izvrsnih sat vremena trajanja daje ovom albumu svježinu i poziva na ponovno slušanje.

Prva nota na klavijaturama u Garden Grove proziva čvrsti bubanj koji takav i ostaje do kraja albuma kao i ukupna ritam sekcija. Podebljana bas dionica posuđena je od A Ninja Mi Ninja Courtney Melodya iz 1988., a loop na klavijaturama u drugom dijelu iz Funky Worm The Ohio Players-a iz 1972. Također su korišteni sampleovi iz Linton Kwesi Johnsonove Five nights of Bleeding koji je i potpisan kao autor pjesme. U stihovima je prikazan trenutni životni Bradleyev splet okolnosti: droga, depresija, sveprisutni (najbolji) prijatelj dalmatinac Lou Dog – maskota benda, neprestane ˝jeftine˝ svirke i zajebi vezani uz iste, ljubav prema glazbi (ragga, dancehall, dub, uglavnom ska i reggae) te opća konfuzija u vlastitoj glavi sučeljavanja sa ˝demonima˝ koji su ga okruživali.

Waking up to an alarm

Sticking needles in your arm

Picking up trash on a freeway

Feeling depressed everyday

Leaving without making a sound

Picking my dog up at the pound

Living in a tweaker pad

Getting yelled at by my dad

 Saying I’m happy when I’m not

Finding roaches in the pot

All these things I do

They’re waiting for you

Glavna tema What I Got je posuđena u cjelosti od Half Pintove Loving iz 1986., a melodijom je naslonjena na Lady Madonna Beatlesa. Još jedna Bradleyeva životna istinita ispovijest: Lovin’ is what I got I said remember that. Pjesma je u cjelosti dovršena nakon njegove smrti.slikaWrong Way, sretno-nesretna priča o mladoj prostituki koju pokušava spasiti iz ralja obitelji za koju se ˝daje˝ ne znajući ni sama je li to ispravno ili ne. Slična tema prožima i sljedeću Same In The End. Obje su odsvirane u ska punk maniri.

April 29, 1992 govori o neredima 1992. godine u Los Angelesu nakon premlaćivanja pijanog taksiste, afroamerikanca, a naslovni datum je dan kada su tri (od četiri) policajca osuđena za brutalnost. Korišteni su sampleovi La Di Da Di Doug E. Fresha feat. Slick Rick, Original Gangster of Hip-Hop Just-Icea i Shook One (Part 1) Mobb Deepa. Zanimljivo je kako su, kako pjesma kaže i opisuje, i članovi benda sudjelovali u spomenutim neredima.

Santeria je u instrumentalnoj verziji odsvirana na prethodnom albumu Robbin´ the Hood pod nazivom Lincoln Highway Dub. Priča je to o ljubavnim bolima nakon što je heina našla drugog sanchita.

Seed pjeva o neželjenoj trudnoći i nadi da će ˝baba i dida˝ preuzeti stvar u svoje ruke nakon rođenja djeteta. Solo je posuđen od surfera The Bel-Airs, pjesma Mr. Moto iz 1961.

Jailhouse je neopterećena igra coverima u reggae maniri i to Bob Marleyeve istoimene pjesme iz 1965. zajedno sa Roll Call od Tenora Sawa iz 1985. Zanimljivo je kako se u pjesmi spominje tekst iz djelomične obrade orginalnog Jailhousea od Bunnya Wailera Rule This Land (1981.):

We gonna rule this land among children

We gonna rule this land…
Bud_Gaugh,_Eric_Wilson,_and_Brad_Nowell_of_Sublime_(1996)

Pawn Shop je još jedan cover pjesme War Deh Round A John Shop The Wailing Soulsa iz 1984. sa izmjenjenim riječima. 

Paddle Out je brza oda svim omiljenim mjestima za surfanje u Santa Cruzu. Bradley je jedno vrijeme pohađao na fakultet u Santa Cruzu.

The Ballad of Johnny Butt je cover Secret Hatea sa albuma Vegetables Dancing + Live & More iz 1983. Bradley se vjerojatno našao u ovoj, recimo, biografskoj pjesmi kao da je pisana za njega i opisuje borbu sa ovisnosti.

Burritos je prerađena pjesma rane snimke Sublimea Fighting Blindly sa izmjenjenim riječima o svemu što Brad ne želi.

Under my Voodoo, kako i naslov kaže posveta je Hendrixu.

Refren Get Ready je baziran na Frankie Paulovoj istoimenoj pjesmi iz 1987. Također su sadržani sampleovi KRS-ONEove pjesme Speech. Stihovi su prilično jasni: 

Some folks say that smoking herb is a crime

If they catch you smokin’, they’re bound to drop the dime

Insufferable informa’ crazy fools

Wait with their fingers crossed for you to break the rules

And in the evening, we try to jam

We like-a music loud in this here band

We let the bass line drop as loud as we can stand

Somebody always gotta turn informer for the man

I want to know, know right now

Is there one of you in the crowd?

Are you gonna call 911, and spoil all of my fun?

You crazy fools

Caress Me Down sadržava tzv. Sleng Teng ritam, prvi kompjuterizirani ritam jamajkanske glazbe, odnosno bas liniju Wayne Smithove Under Me Sleng Teng iz 1985. Dijelovi pjesme su bazirani i na Eric Donaldsonovoj: Cherry Oh Baby: Cherry Oh Baby Riddim iz 1971. Riječi i glavna melodija uglavnom su preuzeti iz Clementin Irieove Caress Me Down iz 1980.imagesDoin’ Time je laid back cover George Gershwinove Summertime. Priča je to o nevjernoj ženi čiji se ljubavnik osjeća kao u zatvoru. Naravno da se konotacije mogu povezati i sa heroinom. Korišteni glavni sample je Herbie Mannove obrade Summertimea svirane na 33 umjesto na 45 okretaja. Korišteni su i sampleovi Malcolm McLarenove Buffalo Girls.

Vrijedno je spomenuti imena ostalih glazbenika koji su sudjelovali na izradi albuma:

DJ Smash – turntables, udaraljke
Marshall Goodman – turntables, udaraljke, bubnjevi, programiranje bubnja
Michael “Miguel” Happoldt – gitara, space echo
David Kahne – orgulje, klavir
Paul Leary – gitara
Todd Forman – saksofon
Jon Blondell – trombon
Lou Dog – Band Dalmatian

te imena produkcijskog tima:

Producenti: Paul Leary, David Kahne
Tehničari: Stuart Sullivan, Eddie Ashworth
Mastering: Brian Gardner
Omot: Opie Ortiz
Fotografija: Josh Coffman, John Dunne, Zach Fischel

Album Sublime je neopterećeni klasik svoga žanra, koji bi zlobnici mogli nazvati plagijatom, no svi posuđeni dijelovi su navedeni i funkcioniraju kao kičma, odnosno ideja koja je razrađena, nadopunjena i poboljšana u odnosu na original, kako produkcijski tako i svirački.

Postavlja se pitanje na koje nitko ne zna odgovor: Kako bi zvučao sljedeći album Sublimea da je Bradley ostao živ!?

preuzmi

back

09/09/2015

autor: Ivan Poljicanin

Tags: , ,