KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Nighthawks & Nocturnes

U noći između svibnja i lipnja otplovite ka manje poznatim glazbenim obalama uz zvuke ‘Nighthawksa’, novog albuma Erika Friedlandera, jednog od ključnih predstavnika eksperimentalne ‘downtown scene’, te uz dvije minimalističke kompozicije Williama Basinskog, njujorškog skladatelja koji je nedavno nastupio u Zagrebu u sklopu festivala ‘Žedno Uho’.

 

Subota, 2320– 0120h

Već standardno, subotnja noćna lsita kreće reprizom  emisije Soda Fountain; koja se u ovotjednom izdanju pozabavila krajem kišnih sezona i nadolaskom nepodnošljive ljetnje vreline:

L I N K

london_rain_by_aj3sh-d62wtu4

##########

UFO Flying Saucers 02 18##########

 

Nedjelja, 0120 – 0210h

Violončelist Erik Friedlander je jedan od ključnih aktera njujorške eksperimentalne scene (Knitting Factory etc), te dugogodišnji suradnik Johna Zorna u sklopu raznih podprojekata (Bar Kohkba, ciklus Filmworsk, Masada String Trio). Ostvario je i suradnje s jazz violinistom Markom Feldmanom, te glazbenicama Laurie Anderson i Courtney Love.

3efaa1f12aa986986b59be7d21573Nighthawks je njegov zasad zadnji uradak, inspiriran samoćom noćnih barova i autobusnih kolodvora, ali i zamračenjma koja su snašla New York tijekom uragana Sandy (jesen 2012.). Uostalom, evo što sam Erik kaže o nastanku i tematici ovog albuma:

In September of 2012 New York City, and much of the Eastern USA, was hit by Hurricane Sandy.  It quickly became quite serious. Downtown where I live we got off easy as we were plunged into darkness and without power for 5 days, whereas many in the area lost their houses or were flooded and ruined. I quickly adapted to life following the sun: up early and when the sun set, I’d light a few candles and try to do more work, and then bleary-eyed head to bed.  My neighborhood was eerie and dark as there were no street lights, traffic signals or any stores and restaurants open. About every 10 or 15 minutes or so a police car would make an appearance, boldly driving through the black with emergency lights spinning but no siren.  It was in this odd environment of quiet and solitude that I began work on Nighthawks.

/Erik Friedlander/

Album je realiziran uz podršku Bonebridge Banda, kojeg sačinjavaju vrsni glazbenici poput gitarista Douga Wamblea, basista Trevora Duna, te bubnjara Michaela Sarina, što je garancija glazbene eklektičnosti koja pod pokrovom jazz senzibiliteta ujedninjuje brojne utjecaje, od močvarnog bluesa i ‘appalachian’ folka pa do pustinjske ambijentale i lounge ležernosti.

nighthawks_cover.jpg

01 Sneaky Pete
02 Clockwork
03 Hopper’s Blue House
04 Carom
05 Nostalgia Blindside
06 26 Gasoline Stations
07 One Red Candle
08 Poolhall Payback
09 Nighthawks
10 The River

 

##########

ufo 8-15##########

 

Nedjelja, 0210– 0325 h

Nedavni zagrebački nastup njujorškog avangardnog skladatelja Williama Basinskog je direktno odgovoran za uvrštavanje njegovih skladbi Nocturne, i The Trail of Tears u ovosubotnju noćnu listu.

William Basinski je rođen u Houstonu, Texas, gdje završava konzervatorij, a vremenom usavršava umijeće izvođenja na klarinetu, saksofonu i klaviru. Kasnih sedamdesetih potpada pod utjecaj minimalizma, posebice Steve Reicha i Eno-ovog ambijentalnog ciklusa, što je vidljivo na uglavnom svim segmentima njegovog dosadašnjeg opusa.

800px-BasinskiMožda bi ovaj sažetak našeg suradnika Vida Jeraja poslužio kao najefektnija sublimacija pojave i djelovanja Williama Basinskog:

Saksofonist i klarinetist, William Basinski producirao je albume za Antonyja Haggertyja, Diamandu Galas, kao i Rasputinu, a svoj debut -album iz 1983. objavio je tek 1998. Danas je etablirani skladatelj koji je svirao u Wilsonovoj operi “Život i smrt Marine Abramović”, čije je djelo “Disintegration Loops” i doslovno naznačilo početak 22. stoljeća. Posljedica Basinskijeve glazbe je osjećaj izgubljenosti između razina, nikako nije tipičan minimalist.

 

 

autor: Vjeran Stojanac, 30/05/2014

, , , , ,

Vezane objave

Arhiva

There’s a Light that enters Houses with no other House in Sight

28/11/2014.

Novi uradak Davida Sylviana jest monumentalno meditativno glazbeno/poetsko djelo, realizirano uz pomoć pjesnika Franza Wrighta i austrijskog eksperimentalnog elektroničara Christiana Fennesza. Iako ‘There’s a Light that enters Houses with no other Houses in sight’ traje sat vremena i pet minuta, nije podjeljen na određene stavke ili pojedinačne skladbe. No, koncipiran kao cjelina zadržava koherentnost te signalizira potencijalnom slušatelju da ga prihvati kao jedan cjeloviti koncept. Nadamo se da je ovo i više nego dobar izbor za rane sate između subote i nedjelje, pogotovo ako vas put nije nanio negdje vani, te uživate u već simptomatičnoj KLFM-ovoj subotnjoj noći!

David Hughes: Ballard Landscapes (izbor)

1:00–3:00 Nedjelja 29.10.2017.

Izbor iz ciklusa ‘Ballard Landscapes’ britanskog eksperimentalnog glazbenika Davida Hughesa (odnosno Cousina Silasa), inspiriranog motivima iz književnog opusa J.G. Ballarda.

U znaku beznađa

05/07/2014.

Noćni program kreće već uobičajeno u 23.15 h, reprizom emisije Soda Fountain. U nastavku; umjesto predstavjanja novoobjavljenih albuma iz onih manje poznatih glazbenih područja, ovotjedno se izdanje Polibiotičkih struktura temelji na specifičnoj glazbenoj listi.

Crippled Black Phoenix & Se Delan – Oh’Ech​-​oes (2015.)

21/08/2015.

Najnoviji uradak britanskog prog/post rock projekta Crippled Black Phoenix jest 40 minuta variranja glazbene ostavštine kulta zvanog Pink Floyd; izvedenog u formi 30-minutne verzije skladbe “Echoes” uz dodatak Gilmourove “Childhood’s End”. Ostavite po strani dvojbe treba li coverima plaćati danak naslijeđu najprogresivnijeg sastava ikad, jer Justin Greaves, odnosno Crippled Black Phoenix (a po potrebi i reducirani duet Se Delan) jako dobro znaju na čijim temeljima grade svoj glazbeni doživljaj, a to rade vrlo uspješno!

Tjedna rotacija

Arhiva

ROMARE / Home

DEMON FUZZ / Afreaka! (1970)

FUTURE ISLANDS / For Sure

Too Slow To Disco

JORGE BEN / à l’Olympia (1975)

PARNEPAR / Dobar dan, izvolite