Mount Eerie / (after)

Gubitak voljene osobe i tuga koja ga prati, pogotovo kada je riječ o najfinalnijem gubitku od svih; smrti, nerijetko su toliko intimni i osobni da nam se čini da ne postoje riječi, melodije, slike ili crteži koji bi ih mogli pokazati u svoj njihovoj surovosti, teškoj finalnosti i, nerijetko – kako biva u životu, besmislenoj banalnosti. A, ipak, smrt kao motiv prati umjetnost u stopu; smrt kao sastavni dio života, njegov veliki finale i poništavajuća suprotnost, logično je zanimljiva u svojoj neuhvativosti – dok sam živ, o smrti mogu samo razmišljati i nagađati i na temelju toga pisati, pjevati, slikati. Kada je napokon iskusim, više me nema…

Smrt bliske osobe otvara se onda kao prilika (kako neprimjereno ovo zvuči) za susret sa smrću, kao generalna proba za ono što svakoga od nas čeka, kao podsjetnik da nikakvih pravila nema i da je sve oko nas kaos slučajnosti.

Mount Eerie, pravim imenom Phil Elverum, u 2016. godini je izgubio suprugu Geneviève Castrée kojoj je nedugo nakon rođenja njihove kćeri dijagnosticiran rak gušterače. Geneviève je bila ilustratorica i glazbenica i, kako je vrijeme pokazalo, pokretačka sila za Philov daljnji glazbeni rad i javnu borbu s gubitkom, traumom i tugom nakon njene smrti.

Ne pronašavši smisao u njenoj smrti, Elverum je odlučio progovoriti o vlastitom iskustvu njezine bolesti i smrti. Stihove je ispisao na njenom papiru, pjesme je snimao u sobi u kojoj je Geneviève preminula koristeći akustičnu gitaru, jedan mikrofon i laptop, kao i neke od njenih instrumenata. Rezultat je bio album A Crow Looked At Me izdan u 2017. godini, a koji je sljedeće godine dobio nasljednika Now Only.

Death is real…, stihovi koji otvaraju A Crow Looked At Me, ujedno su i najbolji opis oba albuma; prepričavajući sjećanja i iskustva, Elverum vas uvlači u tu kuću u kojoj su se u tako kratkom vremenu zbili i novi život i nadolazeća smrt, zajedništvo i samoća, volja za preživljavanjem i želja za odustajanjem. Elverum je albume izdao jer je “htio umnožiti vlastiti glas koji govori da je voli, želio je da se to zna.”

U ovotjednoj rubrici It’s Alive slušamo Philovu izvedbu s Le Guess Who? festivala iz 2017. godine, održanog u gotičkoj crkvi iz 13. stoljeća, u Utrechtu; kompilaciju pjesama s dva albuma posvećena Geneviève Castrée.

 

1.
Real Death 02:50
2.
Seaweed 03:18
3.
Ravens 07:02
4.
5.
6.
7.
Crow 02:19
8.
Distortion 11:11
9.
Now Only 05:57
10.
Crow pt. 2 07:09
11.
remarks 00:36
12.

 

03/02/2019

autor: Kristina Tešija

Tags: , , , , ,