KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Lowlights

20:00–22:40 Subota 11.3.2017.

Između 2003. i 2012. – tri onirička albuma, balansiranje između lokalnog kultnog statusa i globalne anonimnosti plus:_______________________________ (dopisati po želji). Lowlights!

Američki nezavisni sastav Lowlights definitivno nikad neće biti veliko ime, ne u kvalitativnom smislu već po pitanju popularnosti. To je činjenica o kojoj nema rasprave – nažalost, i pomirite se s tim. Možda je na koncu tako i bolje… Osim ako ih ne pobrkate sa istoimenim, ali apsolutno bezveznim bendom iz Walesa.

Dameon Lee

Bend je godine 2002. utemeljio Dameon Lee, kantautor iz New Mexica. Iste godine potpisuju za izdavačku kuću Darla Records i objavljuju istoimeni nastupni album, protkan atmosferičnim i pomalo psihodeličnim folk zvukom. Bilo je to jedno od onih vrhunskih ostvarenja na koje slučajno naletite, i koliko se god trudili vaše otkriće podijeliti s drugima, shvaćate da je to nemoguća misija. Lowlights su očito projekt koji može zadovoljiti tek one najzajtjevnije, a Dameon je, izgleda, svjestan toga.

Tijekom narednih godina sastav je snimio još dva albuma, Dark End Road (2005.) i Further/Free (2012.). Zvučna se slika nije bogzna kako bitno mijenjala – Lee je svoje skladbe i dalje bojio melankoličnim sazvučjima, ploveći između i ne baš toliko suprostavljenih krajnosti zvanih alt-country i space rock. Uostalom, nisu li još The Byrds prije pedesetak godina definirali mogućnost suživota takvih trendova?

Uistinu, u glazbi Lowlightsa ima više naslijeđa tih velikana nego kod nekih bitno razvikanihijih imena. Da su kojim slučajem stasali dvadesetak godina ranije, bilo bi ih moguće uvrstiti u okvire Paisley Underground pravca, no to ne bi puno pomoglo njihovu približavanju masama. Jer, lista zaboravljenih aktera losangeleske scene sa početka osamdeseth je podugačka. Malo se tko danas sjeća imena poput The Three O’Clock, Game Theory, True West ili Opal, a i znatno se poznatiji Dream Syndicate, The Long Ryders, Green On Red i Thin White Rope jedva opiru magli zaborava.

Iskoristite ovotjedno izdanje emisije eXit te pokušajte dokučiti imaju li gornji redovi smisla i zbog čega se glazba Lowlightsa unatoč svojoj subliminalnoj celestiajlnosti ne može ili ne želi probiti do širih slušateljskih krugova.

Još jednom, možda i bolje da je tako!

autor: Vjeran Stojanac, 10/03/2017

, , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Willie Nelson: 80 godina i jedna pjesma/Steve Earle

03/05/2013.

Ovotjedno izdanje emisije eXit započinje nekom vrstom rođendanske čestitke Willie Nelsonu (80 godina!), a nastavlja se uvidom u presjek karijere kantautora i književnika Steve Earlea

U znaku broja 9: Nine Rain & Nine Horses

20:00–23:00 Subota 25.3.2017.

Sastavi Nine Horses i Nine Rain nemaju ništa zajedničko osim što su usputni projekti određenih velikih imena, te da u imenu sadržavaju broj DEVET. Zašto baš 9? Ima li taj broj neko dublje značenje?

(reprizni eXit): Death In June

04/03/2016.

Zbog uredničke zauzetosti drugim poslovima, današnje je izdanje eXita repriznog tipa. Vraćamo se sastavu Death In June, jednom od onih imena koje nažalost prati aura neshvaćanja i pogrešnog tumačenja. No, unatoč neutemeljenim prozivanjima zbog navodnih reakcionarnih stavova te “glorificiranja” nacionalsocijalizma ili boljševizma, nitko ne može pobiti činjenicu da su jedan od nosećih projekata britanske “ezoterične” scene osamdesetih i devedeseetih, te da su vjerojatno prvi definirali pojam koji će ubrzo postati poznat kao neofolk!

Matt Elliott / Simfonija za sirene

20:00–23:00 Subota 19.1.2019.

Mali osvrt na opus genijalnog Matta Elliotta, plus jedan ruski avangardni glazbeni eksperiment star zamalo 97 godina!

Tjedna rotacija

Arhiva

KNXWLEDGE / 1988

STEREOLAB / Cobra and Phases Group Play Voltage in the Milky Night (1999)

THE AVALANCHES / Running Red Lights ft. Rivers Cuomo, Pink Siifu

CARIBOU / Rough Trade Mixtape 2020

Erykah Badu – Live (1997.)

TOMA BEBIĆ / Volite se ljudožderi ( 1975. )