KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

FYROM

20:00–22:45 Subota 9.9.2017.

Goran Trajkoski i njegov skladateljski i/ili idejni doprinos projektima kao što su Anastasia, Mizar, Padot na Vizantija…

Ovotjedno će izdanje emisije eXit poslužiti kao svojevrsni vremeplov, te nas vratiti u kasne osamdesete i rane devedesete kada je Makedonija, tada još dio pokojne Jugoslavije prednjačila kvalitetom ponuđene glazbe, posebice one iz alternativne/avangardne domene.

Okosnica svih u ovoj emisiji predstavljenih glazbenih projekata – kako vlastitim doprinosom, tako i utjecajem – jest skladatelj i multinstrumentalist Goran Trajkoski, koji od konca sedamdesetih naovamo djeluje kako samostalno, tako i kroz niz sastava kao što su Saraceni, Afektiven naboj, Mizar (čijim članom nije bio u onoj izvornoj inkarnaciji iz osamdesetih, već tek od 2005., no da je utjecao – to je nepobitno), Anastasia, Padot na Vizantija.

Goran Trajkoski

 

Ukoliko bi trebalo podvući nekakav zajednički nazivnik, to je definitivno utjecaj post punka (Trajkoski je u više navrata navodio svoju opčinjenost bendovima poput Psychedelic Furs i Echo and the Bunnymen), world glazbe, ali i makedonskog folk naslijeđa. Netko će primjetiti i upliv onoga što je Brendan Perry radio u sklopu svojeg pogonskog vozila Dead Can Dance, i to ima smisla!

Možete to trpati u ladice neofolka, goth rocka, art rocka i čega sve ne, ali izvornost se Trajkoskom ne može poreći.

Spomenimo i da je dotični cjenjeni skladatelj fimskih soundtrackova (Prije kiše, Normal, Oboženie, Zbor…), a zadnjih godina komponira i izvodi elektroničku glazbu, pod pseudonimom GoTra.

Lista:

01 Padot Na Vizantija – Noć nad Jugoslavija   5:17
02 Padot Na Vizantija – I pak istata sostojba   4:16
03 Padot Na Vizantija – Iljada godini temnina   4:52
04 Padot Na Vizantija – Znam deka eden den ke dodjat istite lugje   5:16
05 Padot Na Vizantija – Ne treba mi nikoj   2:46
06 Padot Na Vizantija – Možebi jas   2:56
07 Padot Na Vizantija – Konjanici, konjanici   4:07
08 Padot Na Vizantija – Početok i kraj   9:08

09 Anastasia – Na rjekah Vavilonskih   12:53
10 Anastasia – Premin   11:12

11 Mizar – Devojka od bronza   3:08
12 Mizar – Doždot   3:22
13 Mizar – Magla   2:52
14 Mizar – Iljada i šeeset leta   3:46
15 Mizar – Uninije   2:41
16 Mizar – Stoj   4:52
17 Mizar – Gradot e nem   5:48
18 Mizar – Hoden že   3:39
19 Mizar – Istekuvam   3:37
20 Zlatno sonce   5:45

autor: Vjeran Stojanac, 08/09/2017

, , , , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Uncle Tupelo

20:00–22:30 Subota 9.2.2019.

Uncle Tupelo su prešli križni put od garažnog punka do No Depressiona i zasigurno su najbitniji sastav kasnih osamdesetih i ranih devedesetih, kojem dugujemo ekspanziju čitavog trenda alt-countryja!

(repriza) – Sonična entropija: J.G. Ballard i glazba

08/08/2013.

Pojedini se pisci jako dobro uklapaju u aktualni duh vremena, čak i ukoliko to nije bila njihova svijesna namjera. U svakom slučaju, Ballardova analiza kraha (post)modernizma gdje se parametri postavljaju na početne, katkad i zaboravljene vrijednosti se jako dobro reflektira na glazbenoj sceni koja je stasavala od početka njegovog literarnog djelovanja, došavši posebice do izražaja u eskpanziji industrijskog i sintetičkog zvuka kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih. Ova sinegrija između glazbe i književne ostavštine iz koje je potekla jest rijedak. mada ne i usamljen primjer takve vrste u popularnoj kulturi!

Live & Obscure: The Smiths – U.S.A. 1986. / Robyn Hitchcock – Storefront Hitchcock

22/08/2014.

Ljeto još traje, tako da i ova emisija ide smanjenim intezitetom, ograničavajući se na reprodukcije nekih kvalitetnih, no zaboravljenih live nastupa, te na predstavljanje pokojeg noviteta. Stoga ove subote uživajte u snimci jednog od zadnjih nastupa kultnih The Smithsa (Los Angeles 1986.), te zapisu akustičnog koncerta Robyna Hitchcocka, odrađenog i zabilježenog 1998. u jednom njujorškom derutnom izlogu. Naravno, s prvim naznakama jeseni ponovo hvatamo zamah!

Swans: The Glowing Man (2016.)

17/06/2016.

Priča o Swansima se polako bliži kraju. Upravo objavljeni album “The Glowing Man” nije samo točka na trilogiji započetoj godine 2012. sa “The Seerom” te nastavjene izvrsnim “To Be Kind” (2014.), već ujedno i posljednji uradak u 34 godine dugačkoj karijeri ovog sastava, barem ako je vjerovati riječima Michaela Gire. No, Swansi su organsko biće i kao takvi imaju svoj biološki rok trajanja, a odlazak će, kanaliziran kroz ovaj album i upravo započetu oproštajnu turneju biti kolosalan i veličanstven. Uostalom, drugačiji ishod se i nije mogao očekivati! Finally, Peace.

Tjedna rotacija

Arhiva

JEFF PARKER / Suite for Max Brown

Napoli Segreta Vol. 2

LA ROUX / Automatic Driver

PALMS TRAX / Essential Mix

R.E.M. / Live at the Olympia

ĐUTKO / Slušaj mala!