KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

FIREWATER / Psychopharmacology (Jetset, 2001.)

15:00–16:00 Četvrtak 21.5.2020.

Ovaj album označuje kraj traženja vlastitog izričaja i početak kretanja eklektičkim putem kojega su sami popločali, Tod Ashley, Tamir Muskat, Paul Wallfisch i Oren Kaplan su pronašli svoju žutu stazu.

Psychopharmacology (2001.) treći je album Firewatera, na kojemu sastav konačno definira izraz koji je na prethodnim ostvarenjima postojao tek u formi razasutih detalja. Nakon par turbulentnih godina konačno se ustalila ona ključna, mogli bi kazati kanonska postava benda koja će ujedno realizirati i idući uradak, remekd djelo Man on the burning tightrope (2003.).

Iako su u prethodnim inkarnacijama kroz sastav prošla imena poput Duane Denisona (Jesus Lizard) ili Yuvala Gabayja (Soul Coughing), ovdje uz lidera, basista, tekstopisca, glavnog skladatelja i pjevača Toda Ashelyja imamo i Tamira Muskata (Balkan Beat Box), Orena Kaplana (Gogol Bordello) te Paula Wallfischa (Botanica, Swans).

Oren Kaplan, Paul Wallfisch, Tamir Muskat te (na podu) Tod Ashley

 

Iako su idejni kreativni ključevi uvijek bili u džepu Toda Ashleyja, nedvojbeno je da je svaki od članova bitno pridonjeo zvučnom izrazu Firewatera u ovoj fazi. Rezultat je uspjeli hibrid punka, ska, klezmera, cabareta, gypsy glazbe pa i cirkuskih naricaljki, da se tako izrazim. Već je kazano kako je taj zaokret bio ne samo očekivan već i nužan. Fanovi nisu bili razočarani, naprotiv, ali je zato dobar dio kritike dočekao Psychopharmacology na ‘nož’, implicirajući nekakav enormni utjecaj Toma Waitsa. Uz dužno poštovanje, Waits je tek jedan od mnogobrojnih Todovih uzora i bespredmetno mu je pripisivati zasluge za sve eklektičke hibride u zadnjim desetljećima dvadesetog te na počpetku dvadesetiprvog stoljeća.

Izdvojiti određene skladbe iz jednog zaokruženog koncepta (koji ipak ne guši svoje sastavne djelove) nije baš lagan posao, pošto praktički svaka pjesma ovdje živi vlastitim životom. Ipak, na neki način odskaču 7th Avenue Static (svojevrsna himna lutanju ikroz besmisao i naslijeđe narušenih obiteljskih odnosa), Man with the Blurry Face (koja secira lažnu uljuljkanost u sigurnost američkog sna i malograđanskog života)te Black Box Recorder.

Ova je potonja skladba definitivni vrhunac albuma i Todov pokušaj hvatanja u koštac sa jednom poprilično depresivnom i zastrašujućom temom – hipotetičkim zrakoplovnim udesom. Lagano kotrljajući klavir sporo diže tenzije, dok trenutak u kojemu će putnici shvatiti neminovnost sudbine – unatoč glazbenoj ‘eksploziji’ refrena – djeluje  nestvarno tiho. Tako valjda izgleda stanje šoka kad znaš da se više ništa ne može popraviti.

And as the fuselage goes dark
You’re thinking ain’t it funny
Still owe some people money

It’s hard to keep from laughing
No smoking sign is flashing
Your mask descends without a sound

Your starboard hope receding
Even the sky is bleeding
You sure could use a smoke right now

And all the people wave their arms
But you can’t hear them screaming
You’re floating through the ceiling

There’s no gravity that can bring you down again
It’s almost over now
And you hope they don’t wake you up

Now the sun is shining
Somewhere the sun is shining
But it sure ain’t shining on you now

Još jednom – Psychopharmacology je tek jedan dio velikog dvojstva kojeg uz njega sačinjava i Man on the Burning Tightrope iz 2003., album kojega ste u ovoj rubrici već imali prilike poslušati. Sada ste u mogućnosti sagledati cjelovitu sliku. Pitam vas, kako izgleda?

Firewater: Psychopharmacology (2001.)

01 Woke Up Down 3:14
02 Psychopharmacology 4:07
03 Fell Off The Face Of The Earth 4:39
04 Get Out Of My Head 3:50
05 7th Avenue Static 4:24
06 Car Crash Collaborator 3:53
07 Bad, Bad World 4:05
08 The Man With The Blurry Face 4:14
09 Black Box Recording 3:41
10 She’s The Mistake 4:05

autor: Vjeran Stojanac, 19/05/2020

, , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

JAPAN / Tin Drum (1981.)

01/08/2017.

Iako se čitav opus britanskog novovalnog sastava Japan može tretirati kao uspjela eklektična fuzija svedena pod art rock nazivnik, vrhunac je njihovog izraza zasigurno zaključni album ‘Tin Drum’.

U2 / October (1981.)

17/08/2016.

“October”, drugi album sastava U2 napušta uhodane novovalne klišeje koji su obilježili nastupni uradak “Boy”, te u sprezi sa neizbježnim sviralačkim i tekstopisačkim napretkom rezultira zrelim, te uz četiri godine mlađeg “Unforgettable Fire” zasigurno najkvalitetnijim albumom sastava. Dodatnu mu težinu daje i konceptualna zaokruženost temeljena na duhovnosti i religiji. Ukoliko vam ne smeta nešto ‘tamnija’ zvučna slika no što ste navikli kad je u pitanju U2, ovaj bi izbor za vas, posebice za one s predrasudama prema Bonu i društvu mogao biti pravo otkrivenje.

SIMPLE MINDS / Sparkle in the Rain (1984)

15:00–16:00 Četvrtak 1.2.2018.

Sa poštenim vremenskim odmakom i uvijek opreznim pristupom toj glazbeno delikatnoj :/ dekadi, na Sparkle in the Rain su stvari koje bi svaki kolega autor zgrabio da može i da nema onog Kerra.

YELLOW MAGIC ORCHESTRA / Naughty Boys (1983)

15:00–16:00 Četvrtak 14.11.2019.

Yellow Magic Orchestra su Haruomi Hosono , Yukihiro Takahashi i Ryuichi Sakamoto. Trojka koja je kroz svoja samostalna i izdanja ovog benda dobro obilježila japansku ali i svjetsku elektronsku glazbu.

Tjedna rotacija

Arhiva

SAULT / Untitled (Black Is)

ENNIO MORRICONE ‎/ Così Come Sei (1978)

VALENTINO BOŠKOVIĆ / Amorella

Too Slow To Disco

JORGE BEN / à l’Olympia (1975)

Kampanari / Kampanari EP