Dundalk

– – .

4 repera od kojih se očekivalo mnogo, a danas ih nema ni na vidiku.

Ovaj tjedan me nema na emisiji ali me zato ima na portalu. Evo top 4 repera koji su nekoć obećavali puno ali su do danas nekako izgubili sav hype:

1. Azealia Banks

Azealia Banks je tipičan primjer nekoga tko je sam sebi napravio najveću štetu. Imala je ogroman hit s pjesmom “212” te je nakon toga jednostavno nestala u bespućima internet beefova i loše marketinške strategije. Najiskrenije, neke njene stvari su mi bile skroz u redu i čitav taj njen umjetnički stil mi je odgovarao. Nije mi jasna samo njena strategija da se probije u mainstream tako da je zamrze doslovno SVI u rap igri. Istina je da je izdavačka kuća imala nekorektan odnos prema njoj ali za sve što joj se dogodilo je sama kriva. Nije morala započinjati beef s doslovno svakim s kim dođe u kontakt. Ukratko sama je sebe izbacila iz igre. Da situacija bude apsurdnija Azealia Banks je dobro poznavala A$AP Crew puno prije nego što su oni eksplodirali, uz malo pameti se mogla nekako to priključiti i surfati na njihovom valu. Ali ne…

2. Trinidad James

Kod Trinidada je jasna greška u startu. Kad je ušao u sukob s gotovo čitavim New Yorkom to je bio kraj. NYC možda više nema monopol na rap igri ali su još uvijek ogromno medijsko tržište. Tipičan primjer nekoga tko je “ugrizao ruku koja ga hrani”.
Vrlo jednostavno rečeno on je “one hit wonder”. Bilo tko tko uspije toliko brzo eksplodirati u popularnosti će sigurno imati problem s održavanjem toga. Trinidad James je doslovno preko noći postao zvijezda i jednostavno nije imao vremena izučiti zanat kako treba, sakupiti užu bazu fanova i naučiti svoju nišu. Cijela ta teorija o 10000 uloženih sati je itekako istinita. Bolje se polako dovući do vrha nego ići prečicom, jer svi znamo što se događa ljudima koji preskaču stepenice, zapnu i razbiju se. Reper koji preko noći postane hit je produkt inflacije, nema realnu vrijednost. Trinidad James nije imao nikakvu vojsku fanova iza sebe koja ga je mogla podržavati, svi smo ga čuli istovremeno kao posljedicu društvenih mreža i Vine kompilacija, a to nisu pravi fanovi.
Društvene mreže i internet omogućavaju reperima da sagrade ogromne mehanizme stvaranja hypea ali problem je što to ne traje vječno ako nemaš talent s kojim to možeš podržati. James to nije imao. Flow mu je slab, teme su mu osnovne i jednostavno nije zaslužio ni dio uspjeha kojeg je doživio. Možda da je odradio čitav put od dna i svaku stepenicu bi to bila druga priča ali nije mi jasno kako je itko očekivao išta od repera koji repa “otprilike godinu dana”. Ali isplatili su mu što ga pripada tako da sumnjam da je njemu jako teško zbog toga.

3. Wiz Khalifa

Ovo je malo čudan pick jer ako mu pogledate brojeve na YouTubeu i datpiffu izgleda kao da je riječ o jednom od najpopularnijih repera. Ono što pokušavam reći je da je potencijal kojeg je Wiz imao prije nekoliko godina drastično manji nego je sad. Teme o kojima repa (bolje rečeno tema, jer ima samo jednu – trava) su se valjda ustalile te je izgubio hype koji je imao. On sam je shvatio ovo pa se okrenuo jedinoj stvari koja mu preostaje – repanju za srednjoškolce i stonere. U krugovima ozbiljnog repa ga više nitko živ ne shvaća ozbiljno i zapravo je postao poglupljena verzija Snoop Dogga. Brojevi su mu na mjestu ali bilo kakva nada da će od njega postati ozbiljan i kredibilan reper je nestala.

4. Čitavi Odd Future osim Tylera, Earla i Franka

Imali su vojske ljudi i blogova iza sebe. MellowHype i The Internet su bili nabrijavani po internetu kao da su rame uz rame Tyleru i Franku. Sve što su izbacili u zadnjih par godina je uglavnom ocijenjeno negativnim ocjenama ili u najboljem slučaju s “meh”. Još nisu potpuno ispali iz pozornosti javnosti ali moram priznati da nisam optimističan u vezi nikoga od njih osim možda Doma koji u zadnje vrijeme zvuči dosta “gladno”.
Hodgy možda ima šansu za nekakav mainstream uspjeh, ali likovi poput Left Braina i Mike G-a jednostavno nemaju pravo glasa u ovom trenutku. Sazreli su s ostatkom Odd Futurea i imaju pristupačniji zvuk ali na kraju dana se može reći da su propustili svoju šansu za uspjehom. The Internet još uvijek ima svoju odanu vojsku slušatelja i nastupaju na nekim velikim festivalima. Njih će definitivno biti zanimljivo promatrati u budućnosti i kako će im se muzika razvijati. Ogromni vlak hypea koji je bio Odd Future od 2010. do 2012. se ugasio prilično brzo. Ne znam točno kakav im je ugovor sa Sonyjem ali promocije njihovih albuma su bile očajne i u to su uključena njihova dva najveća albuma WOLF i Doris. Ogroman dio njihove popularnosti u ovom trenutku dolazi s društvenih mreža i milijuna ljudi koji su pretplaćeni na njihov YouTube kanal.

24/07/2014

autor: petar

Tags: , , , ,