KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

DREAM CITY FILM CLUB / s-t (1997.)

Kultni, nezaboravni prvijenac vjerojatno najzapostavljenijeg britanskog sastava svih vremena!

ladies and gentlemen
and all you freaks inbetween
welcome to porno paradiso
the sexiest show youve ever seen

im just a lonely boy
longing for romance
i could have been so good
but i never had the chance

and im so lovesick i could die
so lovesick i could die…

/Dream City Film Club, Porno Paradiso/

 

Dream City Film Club jedan je od onih zapostavljenih dragulja čiji sjaj ne blijedi ni nakon pustih godina. Sastav se pojavio u poprilično nezgodno vrijeme – londonskom je i britanskom scenom tada dominirao brit-pop zvuk, tako da je njihov hibrid punka, cabareta i goth rocka prošao uglavnom nezapaženo (osim od strane onih čudaka koji su noći provodili po klubovima Camdena i Kentish Towna), no vijest o čudnovatom sastavu širila se gradom od osam milijuna duša. Spiritus movens projekta, Michael J. Sheehy je svoj glazbeni izričaj majstorski sažeo u izjavu:

I once described the Dream City Film Club sound as Marlene Dietrich taking on the Stooges and the Birthday Party in a gang bang, I was really into dark cabaret type stuff and Jacques Brel. At the start of the band, those were my big influences. In a very self conscious way I tried to merge those sounds together and then the other band members were pulling in other directions. I guess that’s what made it interesting. I find the Film Club albums very difficult to listen to. I was a different person back then and I barely recognise my younger self.

Početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća, kantautor Michael John Sheehy kružio je po klubovima sjevernog Londona, održavajući povremene samostalne koncerte u noćnim barovima i sumnjivim rupama koje je s glazbenim klubovima povezivalo samo ime. Potomak irske katoličke obitelji nastanjene u londonskom Kentish Townu, Sheehy je odrastao na razmeđi crkve i puba, a  u mladim je danima mrzio country glazbu koja će, ironično, u njegovoj samostalnoj karijeri imati bitnu ulogu. Kako sam tvrdi, njegovi najveći utjecaji su David Bowie, Marc Bolan, Tom Waits, Nick Cave i Tim Buckley.

Upravo je tijekom tih noćnih izbivanja upoznao Laurencea Asha i Alexa Walda, dvojac s kojim će uskoro formirati Dream City Film Club. Sudbinski se susret zbio u klubu Bull & Gate u Kentish Townu, onom istom klubu na čijoj će pozornici koncem srpnja 1995. sastav  održati svoj prvi nastup. Približavanje prvog zakazanog termina natjeralo je Michaela i drugove da ozbiljno razmisle o nazivu svojeg projekta. Nakon nekoliko odbačenih varijanti, Sheehy izabire pomalo oniričko ime Dream City Film Club. Po njegovoj tvrdnji, riječ je o referenci na događaj koji se zbio koncem osdamdesetih u londonskom Shoreditchu kada je nikad pronađeni manijak zapalio kino specijalizirano za prikazivanje pornografije, a pritom je nekoliko posjetitelja izgubilo život.

Bilo kako bilo, Dream City Film Club su vrlo brzo postali kultni bend u lokalnim okvirima. Početkom 1996. izdaju svoj prvi singl Crawl, za underground fanzin Organ. Dobre kritike im omogućuju snimanje iduća dva kratkosvirajuća projekta, If I Die I Die te Perfect Piece of Trash. Urbane priče o mračnom sastavu koji zvuči kao hibrid Bauhausa, Stoogesa i Tindersticksa i čiji članovi u poprilično alkoholiziranom stanju nastupaju u kasnim noćnim terminima isključivo u klubovima sjevernog Londona dovode ih do legendarnog radijskog DJ-ja Johna Peela, tako da u prosincu ’96. snimaju svoj prvi Peel Session na hipodromu u Golders Greenu. Nekoliko singlova, širenje gradskih legendi i Peelova radijska promidžba uradili su svoje, tako da krajem godine bend potpisuje za izdavačku kuću Beggars Banquet, ulazi u studio te snima svoj prvi album nazvan jednostavno Dream City Film Club. Ovom se pločom provlaći noćni ambijent zadimljenih barova, zatvorenih lunaparkova, non stop otvorenih ‘greasy spoon’ zalogajnica i derutnih social housing stambenih blokova i nebodera u predgrađima. Od uvodne akustične kompozicije Night of Nights, preko stoogesovskog zvučnog zida u Pissboy i mračnog cabareta na tragu Toma Waitsa u Mama, nižu se poput prigušenih svjetiljki priče o gubitku i gubitnicima, o bolu, smrti, ljubavi i eventualnom dobitku. Vjerojatni vrhunac albuma je balada Porno Pardiso, Sheehyjev osobni obračun s duhovima prošlosti, pjesma koja kroz svojih pet minuta te minimalističku melodiju i tekst govori sve o jednom životu. Album završava dvanaestominutnom Til’ the End of the World, svojevrsnim baladičnim homageom Nicku Caveu.

Utjecaj prvijenca najzapostavljenijeg britanskog sastava svih vremena nije upitan, u što se možete uvjeriti slušajući KLFM-ov streaming ovog četvrtka i nedjelje od 15.00 h!

Dream City Film Club: s/t (1997.)

01 Night Of Nights   3:45
02 Shit Tinted Shades   3:41
03 Pissboy   4:32
04 Because You Wanted It   3:43
05 Filth Dealer   4:59
06 Mama   2:56
07 Porno Paradiso   4:32
08 Situation Desperate   4:36
09 Perfect Piece Of Trash   3:18
10 Vague   2:57
11 If I Die I Die   4:37
12 Til The End Of The World   6:00

autor: Vjeran Stojanac, 11/07/2017

, ,

Vezane objave

Arhiva

Ramones – It’s Alive (1979)

30/07/2015.

Najbolji live album ! Snimljen 31. prosinca 1977. u Rainbow Theatre u Londonu. Originalno objavljen 1979. na dva LP-a, a sadržavao je skladbe sa prva tri studijska albuma Ramonesa. Hey Ho, Lets Go !

Brian Fallon: Painkillers (2016., Virgin/Island/EMI)

15:00–16:00 Nedjelja 7.5.2017.

Iskrene namjere, lanci iz prošlosti i noir film uz dašak Jerseya i bluesa.

THE CURE / The Head on the Door (1985.)

15:00–16:00 Četvrtak 27.4.2017.

The Cure su jedna od rijetkih britanskih grupa koja je bez drastičnih rezova i paljenja mostova početno kultno sljedbeništvo zamijenila širokom publikom.

THIN WHITE ROPE / Sack Full Of Silver (1990.)

29/10/2014.

Iako krajnje podcjenjeni, Thin White Rope su ostavili dubok trag na glazbenoj sceni, što se najbolje vidi u činjenici da je njihova valorizacija uslijedila tek nakon prestanka djelovanja. Jednostavno, bili su stoner prije stonera, desert rock prije Giant Sanda i Calexica, grunge prije grungea, alter country prije no što je zaživio termin ‘No Depression’. Njihov je silovit, mračan i agresivan zvuk uz nadrealne stihove Guy Kysera stvorio jednu snovidnu pustinjsku domenu u kojoj se poput dana i noći izmjenjuju slike ekstaze i užasa. Album ‘Sack Full of Silver’ možda ponajbolje opisuje rečeno!

Tjedna rotacija

Arhiva

DJANGO DJANGO / Glowing In The Dark

HAPPY MONDAYS / Pills ‘n’ Thrills And Bellyaches (1990.)

ORGONE / Basilisk

AVALON EMERSON / DJ-Kicks

SADE / Lovers Live

GABI NOVAK & ARSEN DEDIĆ ‎/ Gabi & Arsen (1980)