KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

dEUS / In a Bar, Under the Sea (1996.)

15:00–16:00 Četvrtak 27.10.2016.

Još jedan blješteći biser u KLFM-ovoj zbirci utjecajnih i kultnih uradaka zvanoj ‘Nezaboravne vatre’!

In a Bar, Under the Sea drugi je album belgijskog prog/art sastava dEUS. Objavljen 1996., točno dvije godine nakon hvaljenog dugosvirajućeg prvijenca Worst Case Scenario, ovaj uradak nastavlja definiranom stazom, no istovremeno zvuči sigurnije i zrelije.

Worst Case Scenario je naime bio jedan od onih šokantnih, probojnih debut albuma, raznolik i energičan kolaž skladbi koje su, iako stilski obojane raznolikim utjecajima, svejedno zvučale kao dio čvrste cjeline. Ukupan su dojam popravljale pojedine pjesme koje su kvalitetom i prijemljivošću odskakale od ostatka materijala, mada ih je pomalo teško okarakterizirati hitovima; primjerice Suds & Soda, Jigsaw You i Hotellounge. Kritika se već tada suočila sa nezahvalnim poslom kategorizacije dEUS-ova izričaja, pa je na koncu uporabljen kompromisni pojam art-rock koji slušatelju malo toga govori – na koncu, sličnu su sudbinu doživjeli brojni novovalni sastavi koji su izbjegavali uklapanje u ‘ladice’ (Japan, Bauhaus i Comsat Angels, između ostalih, a sudbina nije zaobišla ni vrhunski mada diskutabilni Radiohead).

deus13

Ipak, neke dječje bolesti nije bilo moguće izbjeći. Unatoč svojoj linearnosti i koheziji, Worst Case Scenario je na trenutke djelovao rasplinuto i nedorečeno, što se opet može pripisati kako eklektičnom modelu, tako i mogućoj neuigranosti i nekoordiniranosti članova sastava (uz neslužbenog lidera, tekstopisca, gitarista i pjevača Toma Barmana, ogroman su doprinos na ovom djelu pružili i violinist Klaas Janzoons te basist Stef Kamil Carlens).

In a Bar, Under the Sea vješto izbjegava zamke koje su prožimale nastupni album i djeluje kao ono što jest; detaljno planiran i vješto realiziran projekt sastava koji zna što želi i koji ne samo da figurira već i djeluje kao složan kreativni kolektiv. Stečena se zrelost manifestira i u načinu na koji trojka Barman – Janzoons – Carlens uobličuje kompozicije, tako da su eventualna skladateljska i izvođačka razilaženja ispolirana i neutralizirana nauštrb djelovanja pod ‘zajedničkim nazivnikom’, a da time nitko od spomenutih nije ostao zakinut… Ili je tako barem izgledalo te danas već davne 1996. jer će samo godinu dana poslije Stef Kamil Carlens napustiti bend kako bi glazbenu karijeru nastavio u okviru vlastitog pogona, sastava Zita Swoon.

Drugi je album dEUS-a bio dakle apsolutni trijumf, a slavodobitni će niz biti nastavljen i narednim uratcima, od kojih je vrijedno spomenuti The Ideal Crash (1999.),  te Vantage Point (2008.). Dio zahvala definitivno ide i producentu Ericu Drewu Feldmanu, bivšem kalvijaturistu Captaina Beefhearta, te suradnicima Scottu McCloudu (Girls Against Boys) i Danu Colleyju (Morphine). Upitno je u kojoj je mjeri Feldman intervenirao na autorskom materijalu Barmana i društva, no u konačnici In a Bar, Under the Sea nudi znatno više znakovitih i pamtljivih kompozicija od svojeg prethodnika. Još jednom, uvriježeni pojam ‘hit’ nema značenja u slučaju dEUS-a, ali brojevi poput Fell of the Floor Man, Opening Night, Little Aritmetics, Serpentine ili (Thank You) for the Roses) mogu figurirati na odredjenoj hitoidnoj razini.

KLFM se nada da vas je ovaj kratki najavni tekst zainteresirao, te da ćete pružiti šansu ne toliko samom dEUS-u koliko vašim ušima koje već četiri godine vjerno i dosljjedno obogaćujemo novim nezaboravnim iskustvima. Ukoliko nemate predrasuda prema elektičnosti i eksperimentalnosti, ovaj je sastav i njegov ovdje priložen drugi album pravi izbor za vas, kao što je u proteklim godinama (pa i dan danas) nezaobilazna stavka na privatnim listama većine nas iz kolektiva.

Imajte onda na umu: četvrtak, 27. listopada i nedjelja, 30. listopada ove 2016., u 15.00 h na streamingu radija KLFM – dEUS i In the Bar, Under the Sea. A kad odvrtimo zadnje tonove pjesme Wake Me Up Before I Sleep, nema razloga za tugu, jer dan nakon je Halloween!

r-383036-1167865301

 

dEUS: In a Bar, Under the Sea (1996.)

01 I Don’t Mind What Ever Happens (0:46)
02 Fell Off The Floor, Man (5:13)
03 Opening Night (1:38)
04 Theme From Turnpike (5:46)
05 Little Arithmetics (4:30)
06 Gimme The Heat (7:38)
07 Serpentine (3:17)
08 A Shocking Lack Thereol (5:52)
09 Supermarketsong (1:56)
10 Memory Of A Festival (1:52)
11 Guilty Pleasures (4:23)
12 Nine Threads (3:34)
13 Disappointed In The Sun (6:03)
14 For The Roses (4:57)
15 Wake Me Up Before I Sleep (2:53)

autor: Vjeran Stojanac, 25/10/2016

, , , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Massive Attack – Blue Lines

08/06/2015.

Malo tko nije čuo za pionire trip hop-a Massive Attack i njihov masivan utjecaj koji su imali na glazbu općenito, a posebno na trip hop žanr koji je nakon njih dobio svoju stručnu terminologiju. U ovom izdanju Vatri prisjećamo se njihovog kultnog debitantskog albuma Blue Lines iz 1991-e godine

Bernard Herrmann – Taxi Driver (soundtrack) (Arista 1976.)

06/06/2017.

Taksist Martina Scorsesea je vrhunski film koji je postavio (nove) standarde komercijalnog art filma igrajući (ne)sigurno na temu Vijetnamskog i…

The Black Crowes – The Southern Harmony and Musical Companion (1992.)

15:00–16:00 Četvrtak 10.11.2016.

Najbolji rhythm and blues album sa početka sedamdesetih koji je eto, igrom slučaja, snimljen 1992. godine.

THE THE / Dusk (1993.)

19/08/2015.

Dusk je čista hipnoza i veliko je pitanje koliko daleko bi Matt Johnson otišao da nije napravio kardinalnu grešku koja se dogodila još nekim njegovim kolegama iz istih krajeva ( Elvis Costello, U2 … ). Odlazi po inspiraciju u Ameriku , stavlja stetson na glavu i izdaje Hanky Panky užas.

Tjedna rotacija

Arhiva

SUFJAN STEVENS / The Ascension

JIM O’ROURKE / Eureka (1999., Drag City)

PILLOW QUEENS / Holy Show

RED AXES / Dekmantel

RADIOHEAD / I Might Be Wrong: Live Recordings

Haustor / Bolero (1985)