Davor Slamnig: Milan Blenton (2018.)

‘Milan Blenton’ je zaboravljeni dragulj hrvatskih osamdesetih, projekt koji je okupio kreativce poput Gorana Pirša, Milana Trenca, Davora Slamniga, Pjera Žardina i Davora Gopca. Eto vam soundtrack!

Ukoiko ste poput potpisnika ovih redaka rođeni u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, vjerojatno se sjećate otkačenog i pomalo fantazmagoričnog šou programa koji je negdje sredinom osamdesetih išao u većernjem terminu na tadašnjoj televiziji Zagreb. Program se zvao Blentovizija i nudio je uvid u avanture lutajućeg svemirskog antijunaka zvanog Milan Blenton.

No, priča započinje nekoliko godina ranije, kada je Blentonov lik na Radju 101 osmislio Goran Pirš. Po tom je predlošku čuveni Milan Trenc realizirao istoimeni strip, a zaključna je faza širenja evanđelja po Blentonu bio upravo spomenuti televizijski šou.

Pirš je iznova aktualizirao dogodovštine Milana Blentona, kojega je u ovoj varijanti za široke mase majstorski odglumio Davor Gobac, tada još ne pretjerano poznat frontmen zagrebačkog također još nerazvikanog sastava Psihomodo Pop, dok je Trenc zaslužan za prepoznatljivu vizualnu komponentu. Redateljsku je palicu preuzeo još jedan enfant teribble tadašnje gradske alternativne scene, Pjer Žardin, no da bi čitav koncept bio zaokružen, Blentonova je prostorno-vremenska lutanja trebalo zaokružiti pripadnim glazbenim brojevima i tu na scenu stupa Davor Slamnig.

Ovaj potonji je u to vrijeme već bio afirmirani književnik i glazbenik. Kratko je vrijeme surađivao sa slovenskim Buldožerom (album Izlog jeftinih slatkiša) gdje se dokazao ne samo svirateljskim već i skladateljskim umijećem, a 1982. objavljuje album Mira Furlan i orkestar Davora Slamniga.

Ipak, javnosti je Slamnig vjerojatno najpoznatiji kao autor glazbenih brojeva za Blentoviziju.


Teško je danas u eri masovnih medija dočarati ambijent ovog programa te posebno ono stanje između ushićenja i šoka koje je posebno afektiralo nas tadašnje tinejđere, uglavnom lišene sličnih lucidnih rješenja. Uz dužno poštovanje prema Piršu, Trencu i Žardinu, jasno je da projekt ne bi polučio takav uspjeh bez Slamnigovog doprinosa. Za potrebe Blentovizije napisao je i odsvirao petnaestak nezaboravnih skladbi koje su uz pripadnu dozu ironije i satire prštale zrelim, na trenutke suludim humorom, dok je vokalne dionice – treba li uopće napominjati – uglavnom odradio Gobac. Neke su od tih pjesama nastavile svoju ugzistenciju u drugoj dimenziji, primjerice Frida koja se našla na nastupnom albumu Psihomodo Popa, Godina zmaja (1987.) na kojemu je Slamnig ostavio jasan trag kao vanjski suradnik.

Prije nekoliko tjedana je Davor Slamnig postavio pjesme iz Blentovizije na svoj bandcamp profil u formi digitalnog albuma Milan Blenton, omogućivši korisnicima slobodan streaming te preuzimanje glazbenog materijala u nekomercijalne svrhe. Radio KLFM nije dvojio ni trenutka – u skladu sa našim community načelima odlučili smo pripomoći u cilju približavanja ovog djelića slavne prošlosti ne samo novim generacijama već i onima koji su odrastali uz lik i djelo Milana Blentona, ostajući doma prikovani uz televizore barem jednu večer tjedno (OK, bilo je tada i onih koji su ponedjeljkom rano uvečer bježali doma pred ekrane kako bi pratili nove dogodovštine denverskih obitelji Carrington i Colby, no to je jedna druga priča).

No, ne razbijajte glavu detaljima! Milan Blenton je opet sa nama, a kako je to izgledalo, barem u zvučnom smislu možete dokučiti slušajući aktualni KLFM-ov album tjedna. Ukoliko vam pak nedostaje vizualna komponenta, potražite Trencov istoimeni strip ili bacite oko na priložene video materijale iz Blentovizije.

Sve ostalo su ionako tek finese.

Davor Slaming: Milan Blenton (2018.)

01 Grički izotop
02 Galaktika polikija
03 Drugačiji od svih
04 Kumova slama
05 Pojela si zvijezde
06 MB dance
07 Uspavanka
08 Frida
09 Ja sam ja
10 Boris Harison
11 Vruće vruće
12 Šupak
13 Novogodišnja
14 Prolazi sve

13/03/2018

autor: Vjeran Stojanac

Tags: , , , , , , , , ,