Crni Atlas

– – .

Novi Parts Supplies, The Game, Flying Lotus i Vince Staples. Osveta pokvarenog USB sticka….

Hip hop i sviranje uživo su oduvijek imali kompliciranu vezu. Prije nego su sintesajzeri i sampleri postali sastavni dio produciranja repa, rani hitovi kao “Rapper’s Delight” (The Sugarhill Gang) i “The Breaks” (Kurtis Blow) su snimani s pravim studio bendovima. Nedavno je DJ Dahi, producent nove Kendrickove stvari “i“, otkrio da nije koristio samplove dok je producirao pjesmu već da je reproducirao “Who’s That Lady” od Isley Brothersa uz pomoć svog studio benda. Nekakav konsenzus ljudi koji su je poslušali i ostavili reakcije na internetu je da live sviranje pjesmi daje autentičnost i općenito “stvarniji” osjećaj. Bedovi poput legendarnih The Rootsa ili od nedavno BBNG su izgradili karijere upravo na tome da rade hip hop baziran na live sviranju. Fanovi ovih grupa često znaju istaknuti prednosti korištenja “pravih instrumenata” i sviranja uživo naspram oslanjanja isključivo na semplove. Također je postalo gotovo normalno za velike repere koji mogu napuniti arene kao Lil Wayne i Kanye West da koriste prave bubnjare na svojim nastupima.

Nedavno je legenda hip hopa Big Daddy Kane dao izjavu o “pravom” načinu da se live bend uklopi u hip hop okruženje: “Well, that’s the key, successfully performing with the band. A Hip Hop fan, there is a [tendency] to really just wanna hear the track. So with a live band, if you don’t have the right drummer and the right instruments it can be real ugly. We make sure that we go back and get that old Ludwig Black Oyster or Starlight drum set that they used from the songs that we used to sample back in the days…Well, before me, I’m not gonna say no names, I’ve seen about three different artists try to use bands on stage and it just didn’t look right. Once I finally linked up with a great band, I figured out a way to really make that whole thing work the right way. Where the sound is full and it’s accurate and you feel like it’s the track.

Iskreno, nemam pojma kako 46ogodišnji Big Daddy Kane zvuči zajedno sa svojim bendom ali mislim da je potpuno u pravu. Mislim da stvarno nekad može situacija postati ružna.
Kad onda zvuči dobro, a kad loše? Meni osobno u većini slučajeva zvuči prilično loše. Slažem se s Kaneom u ovom djelu gdje kaže da često postoji samo želja da poslušaš pjesmu, i isto tako ne mislim da su synthovi, sampleri i drum mašine ništa manje “pravi” nego “pravi instrumenti”. S jako popularnim reperima postoji nekakva tendencija da “podebljaju” svoje nastupe tako da dodaju sve više i više live elemenata, ali po meni bolje zvuče kad su samo u paru s DJom koji zna što radi. Ne bih se osjećao opljačkano kad bi platio neku nenormalnu cifru za Lil Wayneov koncert na kojem neće biti live bubnjar. Jedini zahtjev mi je da dobro zvuči. Isto nisam siguran da bi pjesma kao Kendrickov “i” zvučala išta bolje da je napravljena na standardni način semplirajući bubnjeve nego s precizno rekreiranim originalom. Nekada čak postiže i kontraefekt pa pjesma zvuči kao da je loše isproducirana. U ovom nastupu kojeg sam gore linkao pjesma “6 foot 7 foot” s dodanim bubnjarom i gitaristom je potpuni overkill koji pretvara taj spartansko tvrdi originalni beat u nekakav rap-rock mediokritet.

Što vi mislite o ovome? Javite nam na facebooku.

10/10/2014

autor: petar

Tags: , , , , , , , ,