KLFM

Kunst & Liebe Frequency Machine

Crippled Black Phoenix & Se Delan – Oh’Ech​-​oes (2015.)

Najnoviji uradak britanskog prog/post rock projekta Crippled Black Phoenix jest 40 minuta variranja glazbene ostavštine kulta zvanog Pink Floyd; izvedenog u formi 30-minutne verzije skladbe “Echoes” uz dodatak Gilmourove “Childhood’s End”. Ostavite po strani dvojbe treba li coverima plaćati danak naslijeđu najprogresivnijeg sastava ikad, jer Justin Greaves, odnosno Crippled Black Phoenix (a po potrebi i reducirani duet Se Delan) jako dobro znaju na čijim temeljima grade svoj glazbeni doživljaj, a to rade vrlo uspješno!

 

Britanski supersastav (potražite značenje pojma ‘supergroup’ prije ishitrenih komentara) Crippled Black Phoenix iznova iznenađuje. Nakon sedam izvrsnih albuma koji na specifičan način stvaraju začuđujuće poletan amalgam progresivnog trenda, post rocka i eksperimentalne glazbe, Justin Greaves i njegovo redovito izmjenjujuće prateće društvo su se ovoga puta odvažili na ‘zamalo’ 40-minutnu obradu 20-minutne skladbe Echoes, izvorno objavljene na albumu Meddle Pink Floyda iz 1971.

Crippled Black Phoenix, 2015. Crippled Black Phoenix, 2015.

Riječ ‘zamalo’ je u navodnicima iz razloga što je u finalni koncept ugrađena obrada još jedne skladbe najvećeg sastava svih vremena, Gilmourova Childhood’s End, čiji se izvornik nalazi na relativno zapostavljenom soundtracku Obscured by Clouds iz 1972.

Možda je čitav ovaj koncept preblizak originalnim skladbama, no opetovano će preslušavanje utvrditi ili pak oboriti ovu tezu. Naime, utjecaj Pink Floyda na Justina Greavesa, odnosno njegove projekte Crippled Black Phoenix i Se Delan (koji, usput, zajedno potpisuju ovaj cover album) ne samo da je jasan i očit, već nikad nije skrivan, odnosno guran pod tepih. Prisjetite se tek skladbi poput The Heart of Every Country, 444, Rise Up and Fight, Hold On ili Laying Traps, pa dodatna pojašnjenja postaju bespredmetna.

Spomenimo par zanimljivih zapažanja – naziv albuma se po priloženoj latiničkoj transkripciji a u duhu engleskog jezika izgovara oekos. Imajući u vidu poprilično lijevu orjentaciju Justina i njegovog sastava, kao i činjenicu da izuzetno jaku fanovsku bazu imaju upravo u Grčkoj (koja zadnjih mjeseci proživljava od strane centara moći i kapitala nametnute apokaliptičke trenutke), nije suludo pretpostaviti da se išlo na zgodnu igru riječi koja u konačnici priziva grčku riječ οίκος, koja se opet može prevesti kao dom, kuća, domovina, dakle ono nešto svoje što ni pod koju cijenu ne želite izgubiti ili prodati. Nažalost, svjesni smo svih tih zakulisnih igara zbog kojih jedna mala i slobodna zemlja srlja u propast. Skrivena poruka podrške? Pa, od Justina bi se to lako moglo očekivati, pošto svojom neskrivenom empatijom za potlačene i slabije jasno priziva svjetonazor jednog Rogera Watersa.

OK, Crippled Black Phoenix možete mrziti ili voljeti i tu nema sredine, a slična je priča i s njihovim legendarnim uzorima. I tu prestaje svaka potreba za dodatnom diskusijom.

Ukoliko spadate među one koji s pravom štuju oba (odnosno tri) spomenuta glazbena projekta – kultni britanski progresivni kolektiv koji je prije nekih pedesetak godina započeo zahtjevan ali lovorikama ovjenčan put transformacije popularne glazbe iz troakordnog drndanja u nešto celestijalno i nadrealno, kao i Crippled Black Phoenix i Se Delan koji su majstorski lupili svoj žig na jedan dio ostavštine prvonavedenih, preslušajte ovu vanvremensku posvetu.

Justin će vam biti zahvalan, a vi ćete četrdeset mizernih minuta vašeg mizernog života priložiti višoj svrsi.

A to je jako lijepo od Vas.

Hvala!

front_cover_box_set

Crippled Black Phoenix / Se Delan: Oh’Ech​-​oes (2015.)

01 Echoes part I
02 Echoes part II / Childhood’s End

Vjeran Stojanac / KLFM

 

autor: Vjeran Stojanac, 21/08/2015

, , , , , ,

Vezane objave

Arhiva

Posljednji dani…

19/09/2014.

Nakon reprize ovotjednog Soda Fountaina, koja kreće u 23.15 h, u nastavku noćnog programa (od 01.15 pa do do 02.45 h) možete preslušati ‘Soused’, novi album Scotta Walkera odrađen u kolaboraciji s drone sastavom Sun O))), te u nastavku koncertni zapis eksperimentalnog minimalističkog projekta Last Few Days s turneje iz 1983., odrađene zajedno s slovenskim Laibachom.

Stereo Wastelands

21/11/2014.

Nakon reprize ovotjednog Soda Fountana (23:15 – 01:15 h), preslušajte ‘Terms and Conditions Apply’, dvostruki album ingenioznog Stevena Stapletona (ili, ako vam je draže, Nurse With Wound). Ovo ostvarenje možda ne donosi neke pomake, ali svejedno šokira, kao i ostali Stapletonovi radovi. Također, pored Stapletona i njegovih uobičajenih suradnika, na zadnjih šest skladbi gostuju talijanski projekt Larsen (otkriće Michaela Gire – inače su snimali za njegov ‘Young God Records’), njemački avangardni glazbenik Eberhard Kranemann (poznat i pod pseudonimom Fritz Müller), te kanađanka s londonskom adresom, Freida Abtan!

Robert Fripp & Brian Eno – Olympia, Paris 28/05/1975

19/06/2015.

Nastup Frippa i Enoa u pariškoj Olympiji 28. svibnja 1975. održan je nakon izdavanja dva zajednička albuma, i predstavlja ih u nešto bogatijoj, mada i dalje meditativnoj formi. Snimka spomenutog koncerta možda jest pomalo hipnotička, no zahtjeva temeljito preslušavanje koje će na koncu biti nagrađeno soničnom ekstazom!

COIL presents INTERNATIONAL DARK SKIES

08/04/2016.

“International Dark Skies” posthumni je i u određenoj mjeri ‘piratski’ album Coila; djelo koje je Phil Barrington kreirao jukstapozicirajući uglavnom zaboravljene snimke sastava iz vremena snimanja izvorne verzije ‘Backwardsa’ te projeka ‘Time Machines’, dakle iz sredine devedesetih, te govorne dionice Johna Giorna, Williama S. Burroughsa, Robina Rimbauda i drugih. Iako je dobijeni produkt svojevrsni kolaž, to ne spriječava da rezultat istovremeno bude veličanstven!

Tjedna rotacija

Arhiva

FUTURE ISLANDS / As Long As You Are

U2 / Achtung Baby (1991)

SLEAFORD MODS / Mork n Mindy Ft. Billy Nomates

OPTIMO (Espacio) / Sleepwalk

BOMBINO / Live in Amsterdam (2020)

SVEMIRKO / Skalamerija